نحوه مراقبت از روان ورزشکاران در دوران کرونا

به گزارش شارژ 10، ورزشکاران در دوران کرونا نه تنها از نظر فیزیکی بلکه از نظر روانی تحت تاثیر قرار گرفته اند و به منظور رهایی از اثرات منفی باید راستا تمرینی خود را تا حد امکان حفظ نمایند.

نحوه مراقبت از روان ورزشکاران در دوران کرونا

به گزارش خبرنگاران، یکی از گروه های مهمی که تحت تأثیر پاندمی ویروس کووید-19 قرار گرفته اند ورزشکاران هستند که نه تنها از نظر فیزیکی بلکه از نقطه نظر روانی هم آن ها را تحت تاثیر قرار داده است. تنهایی، ناامیدی، بی خوابی، افسردگی و اضطراب می تواند به علت افزایش ابهام نسبت به آینده رخ دهد و انزوا جسمی می تواند تأثیر روانی بر ورزشکاران و عملکرد ورزشی آن ها پس از اپیدمی داشته باشد.

یکی از فاکتورهای مهمی که در دوران پاندمی تحت تاثیر قرار گرفته است، انگیزه است؛ انگیزه ورزشکاران ممکن است به علت کاهش تمرینات، افزایش عدم قطعیت در معین اهداف به علت لغو شدن یا به تعویق افتادن مسابقات و اختلال در زندگی عادی و تمرین ها تحت تاثیر قرار گیرد و این عدم انگیزه ممکن است تأثیر منفی بر عملکرد ورزشی پس از همه گیری هم داشته باشد.

بر اساس این مطلب که از سوی شبنم اسدی، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار خبرنگاران قرار گرفته آمده است: یکی از نکات یاری نماینده به ورزشکاران این است که فرآیند دستیابی به یک هدف بیشتر از دستیابی به خود هدف باعث کاهش اضطراب و بهبود عملکرد شده و توصیه می گردد جهت تمرینی خود را تا حد امکان حفظ نمایند، بعلاوه اندیشیدن به آینده و سوال کردن در خصوص شرایط تمرین و مسابقات بعد از پاندمی می تواند به کاهش ابهام و عدم قطعیت یاری کند و درنتیجه منجر به بهبود انگیزه گردد.

از نکات مثبت دوران کرونا می توان به این نکته اشاره نمود که دوران قرنطینه و انزوا باعث می گردد افراد بیشتر در خصوص خود و ویژگی های فردی و شخصیتی شان فکر نمایند که این امر باعث افزایش خودآگاهی در فرد می شده و طبق مقالات، خودآگاهی ارتباط مثبت با فکر آگاهی، بهزیستی (well-being) و خودمراقبتی دارد. نکته جالب اینکه بسیاری از ورزشکاران تاکید داشتند که در این دوران توانستند زمان بیشتری را با خانواده بگذرانند و قدرت طبیعت و اهمیت یاری به دیگران را بهتر درک نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1768

به "نحوه مراقبت از روان ورزشکاران در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه مراقبت از روان ورزشکاران در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید