نامه سرگشاده رهبر معترضان هنگ کنگی به مرکل

به گزارش شارژ 10، یکی از رهبران ارشد معترضان هنگ کنگی با نوشتن نامه سرگشاده ای به صدراعظم آلمان، از او خواست تا در جریان سفر چند روز دیگرش به چین و نزد مقامهای پکن از این معترضان حمایت و خواسته های آنها را مطرح کند.

نامه سرگشاده رهبر معترضان هنگ کنگی به مرکل

این نامه جوشوآ وونگ، رهبر جنبش اعتراضی هنگ کنگ موسوم به جنبش چتر در حالی در روزنامه آلمانی بیلد انتشار یافت که هنگ کنگ چندین ماه است درگیر بی ثباتی سیاسی و اعتراضات معترضان مخالفان دولت بوده است؛ اعتراضاتی که گاها با خشونت نیز همراه بوده است.

این اعتراضات هفته های اخیر در هنگ کنگ ابتدا با انگیزه مطالبه لغو لایحه قانونی برای مجاز کردن استرداد مظنونان قضایی از هنگ کنگ به چین آغاز شد. جوشوآ وونگ در این نامه خود با اشاره به دوران زندگی آنگلا مرکل در آلمان شرقی تحت حاکمیت کمونیست ها گفت: شما شخصا تجربه دست اولی از وحشت های یک دولت دیکتاتوری دارید.

اشاره او به چهار دهه زندگی آنگلا مرکل در آلمان شرقی کمونیست سابق و فعالیت در آنجا به عنوان یک دانشمند محقق تا زمان خاتمه جنگ سرد و اتحاد مجدد آلمان شرقی و غربی است.

مرکل زمانی سقوط آلمان شرقی را به عنوان مهمترین نقطه عطف زندگی خود توصیف کرد. جوشوآ وونگ که 22 سال سن دارد گفت: آلمانی ها شجاعانه در طول دهه 1980 با استبداد مبارزه کردند و در خط مقدم این مبارزه بودند. ما امیدواریم که شما نگرانی خود را درباره وضعیت فاجعه بار ما ابراز کرده و مطالبات ما را طی زمان سفرتان به چین به دولت این کشور ابلاغ کنید.

مرکل قرار است از روز پنجشنبه برای یک سفر سه روزه به همراه یک هیات تجاری بزرگ وارد چین شود.

این رهبر معترضان هنگ کنگی در ادامه نامه خود شرح داد: آلمان باید در ضمنً تجارتش با چین هوشیار باشد زیرا چین به قوانین بین المللی پایبند نمی ماند و بارها وعده هایش را زیر پا گذاشته است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 315

به "نامه سرگشاده رهبر معترضان هنگ کنگی به مرکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه سرگشاده رهبر معترضان هنگ کنگی به مرکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید