موزه باستان شناسی بم طی شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید

به گزارش شارژ 10، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، موزه باستان شناسی بم طی شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

موزه باستان شناسی بم طی شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید

فریدون فعالی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ایجاد یک مرکز آفرینش صنایع دستی به اسم مکانی برای فراوری و آموزش رشته های مختلف صنایع دستی لازم و لازم است که با ایجاد آن کارگاه های مختلف صنایع دستی تجمیع می گردد و هنرجویان فرصت آموزش رشته های مختلف را خواهند داشت. وی اضافه نمود: برای احداث پروژه موزه باستان شناسی اعتبار ملی جذب نموده ایم و همزمان با این پروژه، بازسازی درگاه ورودی بم، قلعه دارستان، قنات ها و آکادمی صنایع دستی در دستور کار میراث فرهنگی و پایگاه جهانی قرار گرفته است.

فعالی درباره شروع طراحی و ساماندهی قنوات اکبرآباد و قاسم آباد بروات و محیط پیرامون آن شرح داد: عملیات طراحی و ساماندهی محوطه پیرامون این قناتها شامل مظهر قنوات و کوچه باغهای پیرامون شروع شده و بزودی عملیات اجرایی آن با مشارکت شهرداری بروات شروع خواهد شد.

بدنبال سند گردشگری بم هستیم

فرماندار بم هم گفت: پروژه های زیر ساختی، عمرانی و توسعه گردشگری در دستور کار فرمانداری، شورای اسلامی و شهرداری بم قرار گرفته است. هادی شهسوار پور شرح داد: بدنبال طرح سه تا پنج ساله سند گردشگری در بم به وسیله جهاد دانشگاهی هستیم. وی ادامه داد: حوزه گردشگری بصورت بالقوه در بم وجود دارد از جمله وجود ارگ قدیم تاریخی، منطقه ویژه مالی ارگ تازه و بعلاوه وجود قنوات ثبت جهانی، باغشهر بم و کویر که در حال ایجاد یک طرح گردشگری در آن هستیم.

خاک ریز فرهنگی بم در دستان شورای شهر

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر بم هم خاطرنشان شد: بم با قدمت سه هزار ساله شهرنشینی که دارد به اسم نگین کرمان می درخشد. کریم غضنفرآبادی تاکید نمود: توسعه هر شهر در بحث گردشگری باعت افتخار آن مجموعه خواهد شد و ما در شورای شهر بم هم از هر سرمایه گذار در جهت تقویت زیرساخت های گردشگری حمایت خواهیم کرد. به گفته وی توسعه شهر و اشتغال در بحث گردشگری مهمترین مسئله است، زیرا خاک ریز فرهنگی بم دست شورای اسلامی شهر است. رئیس شورای اسلامی شهر بم گفت: بم را به اسم تنها باغ شهر جهانی به جهانیان خواهیم شناساند.

منبع: همگردی
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1741

به "موزه باستان شناسی بم طی شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه باستان شناسی بم طی شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید