جاذبه های دیدنی شهر فاس در مراکش

به گزارش شارژ 10، جاذبه های شهر فاس

شهر فاس در مراکش از نظر جذابیت و زیبایی همواره با شهر مراکش در رقابتی تنگاتنگ است. فاس مرکز معنوی مراکش است اما با این وجود در طول سال ها، نفوذ دنیای مدرن کمی اصالت بینظیر آن را تحت تاثیر قرار داده است. مناره ها، گنبدها و معماری اسلامی ساختمان های این شهر چیزی است که گردشگران برای تماشا آن ها راهی این شهر می شوند. عاشقان فرهنگ و تمدن در کوچه پس کوچه های تنگ و باریک این شهر پرهیاهو در پی جاذبه های تاریخی می گردند. بازدید از این کلان شهر مراکش با خانه های تاریخی که در هر گوشه و کنار آن جا خوش نموده اند چیزی است که نباید آن را از دست دهید. در ادامه برای آشنایی با جاذبه های فاس، خبرنگاران را همراهی کنید.

جاذبه های دیدنی شهر فاس در مراکش

مدرسه بو اینانیا (Bou Inania)

سلطان بو اینان در بین سال های 1350 و 1357 مدرسه بو اینان را ساخت. این مدرسه یکی از معدود بناهای اسلامی شهر است که غیرمسلمان ها هم می توانند به داخلش بروند. مدرسه بو اینانیا با معماری زیبایش مثل گوهری در وسط شهر می درخشد و یکی از مجلل ترین ساختمان های مراکش است. تا دهه 1960 در آن دروس دینی تدریس می شد و بازسازی هایی که از آن سال ها تا به حال بر روی این بنا صورت گرفته زیبایی اولیه را به آن بازگردانده است. هنر حکاکی روی چوب و تزئینات گچ بری این بنا شاهکار هنرمندان این کشور است.

مدرسه العطارین (rl attarine )

مدرسه العطارین یکی دیگر از آثار به جا مانده از سلسله مرینیان است که در سال 1325 به وسیله ابوسعید ساخته شد. حیاط این مدرسه نمایشی حیرت آور از هنر تزئینات ظریف و پیچیده این دوره است. به طبقه بالای آن که نگاه کنید خانه های کوچکی را می بینید که روزگاری دانش آموزانی که در مسجد قرویین علوم دینی می خواندند در داخل آن زندگی می کردند. اگر به طبقه بالای مسجد بروید با چشم اندازی خیره کننده از سقفی پوشیده ازکاشی های سبز رنگ روبرو می شوید.

فاس البالی

فاس البالی قدیمی ترین قسمت شهر فاس است که به نظر می آید بزرگ ترین شهر قدیمی دست نخورده دنیا هم هست. برای وارد شدن به این شهر قدیمی از بین دروازه اصلی آن باب بوجلود عبور می کنید. وقتی در حال نزدیک شدن به این دروازه قدیمی و بزرگ هستید محو دیدنی چشم اندازی زیبا از مناره های مدرسه بو اینانیا می شوید که دقیقا در پشت این دروازه قرار گرفته است. رودخانه ای پرپیچ و خم، خیابان های درهم این شهر را به دو بخش مختلف تقسیم نموده است. در سمت چپ رودخانه، تاریخی ترین بناها و مراکز خرید زیادی را می بینید، با اینکه به نظر می آید سمت راست رودخانه کمی درهم برهم است اما جریان زندگی محلی در آن دیدنیی ست و کوچه های آن جان می دهد برای عکس انداختن! به غیر از این، در سمت راست رودخانه بناهای جالبی مثل مسجد ال اندلوس که در سال 1321 ساخته شد و مناره های سفید و سبزش که در واقع قدمت آن به قرن 10 برمی گردد بسیار جلب توجه می نماید. پیاده روی در این شهر قدیمی شما را سرشار از لذتی وصف نشدنی می نماید و بهتان فرصت های زیادی می دهد تا با فضای زندگی محلی در شهر فاس آشنا شوید. فقط حواستان باشد که این ناحیه کمی ناهموار و کوچه هایش سنگ فرش است پس کفش های خوبی بپوشید.

دباغ خانه ها

در این شهر سنتی اگر هوس خرید کردید می توانید به سراغ خرید چرم های دست دوز، لامپ های رنگارنگ، دمپایی ها و انواع صنایع دستی بروید. در خیابانی در نزدیکی سمت غربی مسجد قرایین با جایی عجیب روبرو می شوید: منطقه معروف دباغ خانه های فاس. در این منطقه مخزن های سنگی زیادی با رنگ های مختلف پر شده اند و در آنجا می توانید روش سنتی فراوری چرم از پوست حیوانات را از نزدیک دیدن کنید، تجربه ای که فقط شاید در این شهر سنتی نصیبتان گردد!

منبع: planetware.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2024

به "جاذبه های دیدنی شهر فاس در مراکش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی شهر فاس در مراکش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید