کارگاهی برای دانش آموزان در موزه پوشاک سلطنتی

به گزارش شارژ 10، کارگاه دوخت های سنتی برای دانش آموزان مدرسه ها به صورت رایگان آماده می گردد.

کارگاهی برای دانش آموزان در موزه پوشاک سلطنتی

گیسو فکور مسئول موزه پوشاک سلطنتی گفت که پیش از این، در موزه پوشاک سلطنتی کارگاه آزاد تجربه برای بازدیدکنندگان داشتیم تا بازدیدکنندگان تجربه ای از بازسازی کارهای موزه ای به دست آورند.

او ادامه داد که سال گذشته بازسازی و پاکسازی لباس های سلطنتی را در این بخش انجام می دادیم. استادکار ما وقتی بازدیدکنندگان در حال تماشا موزه بودند، آسیب ها، طریقه بازسازی و پاکسازی لباس ها را نشان می داد، بازدیدکنندگان نیز با تماشا این کار سوال های خود را مطرح می کردند و در جریان کار بازسازی قرار می گرفتند. به عبارتی پشت صحنه موزه را از نزدیک می تماشاد، زیرا معمولا کارهای بازسازیی جلوی دید همه انجام نمی گردد؛ اما ما می خواستیم با انجام چنین کاری، بازدیدکننده تجربه اش را از بازسازی لباس، به خاطر بسپارد.

مسئول موزه پوشاک سلطنتی گفت:

در حال آماده کردن کارگاه دوخت برای دانش آموزان هستیم. در کلاس ششم ابتدایی کتابی به نام فن آوری و کار وجود دارد که در آن، دوخت های سنتی را به دانش آموزان آموزش می دهند.

فکور گفت که با تعاملی که با آموزش و پرورش داشتیم، قرار شد دانش آموزان را به کارگاه ما بیاورند تا کارشناسان موزه انواع دوخت ها را به آن ها آموزش دهند. بعلاوه بتوانیم دانش آموزان را با دوخت های سنتی آشنا کنیم.

او اعلام کرد که چون ما نمی توانیم دانش آموزان را بیش از دو ساعت در موزه نگه داریم، همین که آن ها دوخت های سنتی را از نزدیک ببینند و با آن آشنا شوند، یک کار مثبت اجرا شده است. ما اطلاعیه این کار را در سایت مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد منتشر کردیم و روابط عمومی آموزش و پرورش نیز این اطلاعیه را به مدارس ابلاغ نموده است. هر مدرسه ای که با روابط عمومی مجموعه کاخ سعدآباد هماهنگ کند، می تواند دانش آموزان خود را به صورت رایگان برای آموزش دوخت به موزه پوشاک سلطنتی بیاورد.

مسئول موزه پوشاک سلطنتی گفت که فعلا دو مدرسه برای این کار اعلام آمادگی نموده اند. آموزش این کار در هر کلاس حدود دو ساعت زمان می برد و ما نمی توانیم بیشتر از 35 دانش آموز را در این کلاس ها بپذیریم. موزه پوشاک سلطنتی فقط روزهای دوشنبه و سه شنبه می تواند پذیرای دانش آموزان باشد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2076

به "کارگاهی برای دانش آموزان در موزه پوشاک سلطنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاهی برای دانش آموزان در موزه پوشاک سلطنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید