معرفی ایتالیا،سرزمین گلادیاتورها

به گزارش شارژ 10، اینجا ایتالیا است، کشوریست به پایتختی رم، کشوری که یادآور امپراطوری باشکوه روم باستان است. ایتالیا کشوری در جنوب اروپاست. این کشور از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است. واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن ایتالیایی است. جمعیت ایتالیا 60 میلیون و ششصد هزار نفر است و 91.6 درصد مردم آن مسیحی هستند. دو کشور مستقل بسیار کوچک به نام های واتیکان و سان مارینو در درون خاک ایتالیا قرار دارند و یک تکه از خاک ایتالیا نیز بیرون از خاک اصلی این کشور و در سوئیس قرار گرفته است که کامپیونه دیتالیا نامیده می گردد. رم پایتخت ایتالیا به عنوان پایتخت امپراتوری روم و اقامتگاه پاپ، برای سده های پیاپی از مراکز سیاسی و مذهبی تمدن غرب بود.

معرفی ایتالیا،سرزمین گلادیاتورها

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ونیز شهری در آب

شهر ونیز در میان 117 جزیره کوچک و بزرگ در منطقه تالاب ونیز که در امتداد دو رود پو و پیاوه تشکیل شده در شمال شرق کشور ایتالیا واقع شده است. شهر ونیز به دلیل شکل عجیب؛ سبک زندگی متفاوت و آثار تاریخی، هنری و معماری متنوع و متعددی که دارد، در فهرست میراث دنیای یونسکو قرار گرفته است و سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا به آن سفر می نمایند. از ونیز به عنوان شهر روی آب، شهر کانال های آب یا شهر پل ها نیز یاد می نمایند.البته این شهر تاریخی و زیبا در حال فرورفتن در آب است و ساکنین آن به تدریج آن را ترک می نمایند.

فلورانس مهد هنر و معماری

فلورانس را در سراسر دنیا به عنوان گهواره معماری و هنر می شناسند، شهری که با آثار باشکوه تاریخی و هنری خود صندلی سوم برترین های ایتالیا را به خود اختصاص داده این شهر باستانی هنرمندان و مجسمه سازان بسیاری را به خود دیده و به دنیا معرفی نموده است از همین رو این شهر باستانی سالانه بسیاری از گردشگران و علاقمندان به تاریخ به ویژه تاریخ دوره رنسانس را به خود جلب می نماید. از آثار باستانی و شاهکارهای معماری شهر می توان به پل پونته وکیو، چشمه فونتانادل نتوند اشاره نمود. از دیگر مراکز این شهر می توان به گالری اوفتیزی اشاره نمود که آثار هنرمند بسیار معروفی به نام بوتیچلی را در خود جای داده است. فلورانس را باید غزل گردشگری ایتالیا نامید که قصرهای پالاتزووکیو، روچلالی، استروتزی و پیتی و همچنین کلیساهای کمنیله جوتو، سنتاماریا دل فیوره، سنتاماریا نولا و سنتا کروچه ابیات این غزل هستند و شاه بیت این سفر برج تاریخی و کج پیزاست که با قامت خمیده خود، سربلند در این شهر خودنمایی می نماید.

رم یادآور قدرت سزار

شهر رم به عنوان پایخت از دیرباز شهری بسیار مشهور و معروف از نظر فرهنگی بوده در دنیا به عنوان شهر جاویدان شناخته شده و از طرف سازمان یونسکو به ثبت دنیای رسیده است. آثار باستانی و تاریخی شهر در کنار معماری شگفت انگیز آن دلیل اصلی سفر اکثر گردشگران به این شهر است. البته اگر از اهمیت سیاسی آن چشم پوشی کنیم اما شاید دومین دلیل سفر گردشگران را به شهر روم بتوان حضور منطقه یا شهر واتیکان را در آن دانست. از سوی دیگر آثاری چون کلیساهای سن جوانی، بازیلیک، سن پائولو و آثار فرهنگی معروفی چون کلوسئوم، لادموس ، قصر امپراطور نرون در این شهر ایتالیا به عنوان اصلی ترین مراکز گردشگری شهر هستند.

منبع: لست سکند
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 536

به "معرفی ایتالیا،سرزمین گلادیاتورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ایتالیا،سرزمین گلادیاتورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید