فشار صندوق بین المللی پول برای افزایش مالیات ها در پاکستان

به گزارش شارژ 10، صندوق بین المللی پول که به بهانه تخصیص وام در مدیریت مالی پاکستان دخالت دارد موج تازه ای از فشارها را برای افزایش مالیات در پاکستان شروع کرد.

فشار صندوق بین المللی پول برای افزایش مالیات ها در پاکستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس نیوز، مسئولین صندوق بین المللی پول که از یک سال پیش به بهانه پرداخت وام به پاکستان در حال ورود به حوزه های مختلف مالی این کشور هستند اقدام تازه ای را شروع کردند که به نظر می رسد به موج گرانی در پاکستان دامن بزند.

گزارش ها حاکی است مسئولین صندوق بین المللی پول در حال اعمال فشار بر دولت اسلام آباد برای افزایش مالیات هستند.

پیشنهاد صندوق بین المللی پول این است که از بودجه سال آینده پاکستان 300 میلیارد روپیه مربوط به یارانه بخش های مختلف حذف گردد.

در صورتی که این اتفاق بیفتد تامین این کسری بودجه به عهده مردم عادی خواهد بود و پاکستانی با پرداخت بیشتر مالیات مجبور می شوند این کمبود را جبران نمایند.

این در حالی است که مسائل مالی آسیب های فراوانی به محبوبیت دولت پاکستان وارد نموده است و بسیاری معتقدند موج گرانی ها می تواند مسائل بزگتری را پیش روی عمران خان قرار دهد.

صندوق بین المللی پول در کوشش است تا بخش های خصوصی را نیز فعال تر کند و در این راستا از دولت خواسته حمایت از 27 مجموعه بزرگ خصوصی را افزایش دهد.

قرار است صندوق بین المللی پول مجموعا 6 میلیارد دلار وام به پاکستان اختصاص دهد که تا به امروز طی دو قسط مبلغ یک میلیارد و 440 میلیون دلار به خزانه ملی پاکستان واریز نموده است.

بسیاری از کارشناسان مالی بر این باورند که اخذ وام از صندوق بین المللی پول شرایط را برای دولت اسلام آباد سخت تر خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 772

به "فشار صندوق بین المللی پول برای افزایش مالیات ها در پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار صندوق بین المللی پول برای افزایش مالیات ها در پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید