فتاح: 10 درصد احتیاج کشور به فولاد توسط فولاد کاوه تامین می گردد ، افتتاح فاز دوم در نیمه اول سال 99

به گزارش شارژ 10، رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با افتتاح فاز دوم فولاد کاوه در سال 99 حدود 10 درصد احتیاج کشور به فولاد در این کارخانه تامین می گردد

فتاح: 10 درصد احتیاج کشور به فولاد توسط فولاد کاوه تامین می گردد ، افتتاح فاز دوم در نیمه اول سال 99

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح که برای بازدید از چند طرح اقتصاد مقاوتی به استان هرمزگان سفر نموده است؛ در بازدید از کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش با اشاره به افتتاح فاز دوم این کارخانه در نیمه دوم سال 99 گفت: با بهره برداری از فاز دوم فولاد کاوه حدود 10 درصد فولاد کشور در این کارخانه فراوری می گردد و بنیاد با سرمایه گذاری در صنعت فولاد به دنبال تکمیل زنجیره آن در کشور است.

فتاح با اشاره به توان فراوریی کارخانه فولاد کاوه گفت: ما در کارخانه فولاد کاوه اثری از تحریم، محدودیت و ناتوانى را نمی بینیم. فولاد کاوه نماد اقتصاد مقاومتی و کار و کوشش جوانان ایرانی است.

فتاح با اشاره به اشتغالزایی این طرح در استان هرمزگان اضافه نمود: با تکمیل این کارخانه برای حدود 2 هزار و پانصد نفر از اهالی بومی به صورت مستقیم و 20 هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می گردد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اختصاص 24 درصد از کاهش نرخ بیکاری استان در سال 95 با بهره برداری از فاز اول فولاد کاوه جنوب کیش تاکید نمود: پیش بینی شده با راه اندازی فاز دوم نیز نزدیک به همین نسبت در کاهش نرخ بیکاری این استان محروم اثرگذار باشیم.

فتاح ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم کشور را یکی از مهمترین روش های محرومیت زدایی برشمرد و گفت: اینکه بنیاد مستضعفان در یک استان محروم سرمایه گذاری و برای جمعی از جوانان جویای کار شغل ایجاد کند؛ نقش مهمی در تحقق رویکرد های اقتصاد مقاومتی دارد که ما آن را با جدیت در سایر مناطق محروم کشور دنبال می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست بنیاد عدم رقابت با بخش خصوصی است، توضیح داد: بنیاد در صنایعی سرمایه گذاری می نماید که بخش خصوصی توان ورود به آن ها را ندارد. بنیاد در فولاد کاوه جنوب کیش حدود ده هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نموده است و در راستای سیاست شفاف سازی خود سهام فولاد کاوه را به صورت خرد در بورس اوراق بهادار عرضه نموده است که صورت های اقتصادی آن به صورت شفاف در سامانه کدال موجود است.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه موقعیت فولاد کاوه در بحث صادرات را بی نظیر توصیف کرد و اضافه نمود: فولاد کاوه با توجه به موقعیت بی نظیر خود مازاد احتیاج کشور به فولاد را به بازار های جهانی صادر می نماید که می تواند نقش مهمی در افزایش ارزآوری داشته باشد. در حال حاضر بیش از 70 درصد فراوریات فولاد کاوه صادر می گردد که نقش بسزایی در ارزآورى دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 530

به "فتاح: 10 درصد احتیاج کشور به فولاد توسط فولاد کاوه تامین می گردد ، افتتاح فاز دوم در نیمه اول سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتاح: 10 درصد احتیاج کشور به فولاد توسط فولاد کاوه تامین می گردد ، افتتاح فاز دوم در نیمه اول سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید