فارس من، خدایی: سازمان سنجش در رابطه با سهمیه آزمون ها مجری قانون است

به گزارش شارژ 10، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در رابطه با اعمال هرگونه سهمیه در آزمون ها، سازمان سنجش فقط مجری قانون مجلس است و ما هر آنچه در قانون آمده است را اجرا می کنیم.

فارس من، خدایی: سازمان سنجش در رابطه با سهمیه آزمون ها مجری قانون است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، مخاطبان سامانه فارس من در ارتباط با این سامانه خواهان پیگیری اعتراض شان نسبت به نتیجه آزمون کارشناسی ارشد شدند.

این مخاطبان اعلام کردند: نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد، بعضی داوطلبان و کارشناسان این وادی را شوکه نموده چرا که با توجه به اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد سال 98 و اختلاف فاحش و غیر قابل پیش بینی محل قبولی داوطلبان سال 98 در مقایسه با محل قبولی رتبه های مشابه در سنوات گذشته با وجود عدم تغییر محسوس ظرفیت های اعلام شده برای دانشگاه ها در مقایسه با ظرفیت های سنوات قبل، بخش اعظمی از ظرفیت های آزاد اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته به سهمیه های 25 درصد و 5 درصد و استعداد درخشان اختصاص داده شده است.

این موضوع را از ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور پیگیری کردیم.

خدایی به خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، گفت: ماده 90 قانون برنامه ششم باید اصلاح گردد که این موضوع احتیاج به دو سوم رأی نمایندگان مجلس دارد، بنابراین موضوع به سازمان سنجش ارتباطی ندارد.

وی اضافه کرد: سازمان سنجش برای تغییر قانون اختیاری ندارد و اگر بنا به تغییر قانون باشد، مجلس شورای اسلامی باید این کار را انجام دهد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور مطرح نمود: در صورت اصلاح قانون از سوی مجلس، سازمان سنجش مجری قانون است و موارد را طبق قانون مصوب مجلس اجرا می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 348

به "فارس من، خدایی: سازمان سنجش در رابطه با سهمیه آزمون ها مجری قانون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، خدایی: سازمان سنجش در رابطه با سهمیه آزمون ها مجری قانون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید