فقیه: تلاش برای شناسایی استعداد های خانواده های ایثارگران در حوزه تحصیلی

به گزارش شارژ 10، مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه تقدیر از رتبه های زیر 100 کنکور گفت: تمام تلاش ما این است که استعداد های ایثارگران در حوزه تحصیلی را به جامعه معرفی کنیم

فقیه: تلاش برای شناسایی استعداد های خانواده های ایثارگران در حوزه تحصیلی

فقیه، مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره برگزاری مراسم تجلیل از داوطلبان خانواده های ایثارگر و شهدا که بدون احتساب سهمیه پیروز به کسب رتبه های زیر صد کنکور شدند، گفت: تمام تلاش ما این است که استعداد های ایثارگران در حوزه تحصیلی را به جامعه معرفی کنیم حالا یا در جشنواره آموزش تحصیلی ایثار که سالانه برگزار می شود یا در مراسم هایی مثه همایش ملی امروز که پس از برگزاری آزمون سراسری و تعیین شدن برگزیدگان، برپا می شود.

فقیه گفت: در کنکور سراسری امسال 13 داوطلب از خانواده های شاهد و ایثارگر بودند که جهادگونه درس خواندند و در رقابت آزاد با جامعه همسان خود رتبه های دو رقمی کشور بدون استفاده از هیچگونه سهمیه و امتیازی را کسب کردند.

وی با بیان اینکه این 13 داوطلب بدون احتساب سهیمه توانستند در کنکور سراسری امسال رتبه زیر 100 (نیمی از آن ها دارنده رتبه زیر 50 و یک نفر دارنده رتبه تک رقمی) را کسب کنند، گفت: این افتخاری برای جامعه است که ایثارگران آن ها در هر شرایطی برای اعتلای کشور تلاش دارند.

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: این 13 نفر شامل 4 نفر از زیرگروه آزمایشی علوم تجربی، 4 نفر از زیرگروه آزمایشی علوم انسانی، 3 نفر از زیرگروه آزمایشی زبان های خارجی، 1 نفر از زیرگروه آزمایشی هنر و 1 نفر از زیرگروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی هستند.

وی بیان نمود: با برگزاری چنین مراسم هایی می خواهیم این پیامد را به گوش همگان برسانیم که ایثارگران ما وابستگی به امتیاز هایی که حق قانونی آن ها است، ندارند و بدون آن ها هم درخشش علمی دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1867

به "فقیه: تلاش برای شناسایی استعداد های خانواده های ایثارگران در حوزه تحصیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقیه: تلاش برای شناسایی استعداد های خانواده های ایثارگران در حوزه تحصیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید