غافلگیری به سبک پرسپولیس: شاید عیسی آل&zwnjکثیر در فینال بازی کند!

به گزارش شارژ 10، پرسپولیسی ها در این روز ها رفته رفته کوله بار سفر خود را می بندند و خودشان را آماده می نمایند تا برای نبرد نهایی در فینال لیگ قهرمانان آسیا راهی دوحه قطر شوند. در خبر ها آمده بود که پرسپولیسی ها بدون آل کثیر به دوحه سفر می نمایند و دلیل غیبت این بازیکن هم محرومیت از کلیه فعالیت های فوتبالی است که با حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا به وجود آمده است، اما در این بین معین نشد که کوشش تیم حقوقی باشگاه برای متوقف کردن این حکم در دیوان عدالت ورزش به کجا کشید و چرا اقدامی برای این پرونده صورت نگرفته است. ضمن اینکه در کنار این پرونده، پرونده هایی نظیر کالدرون و دستیارانش، بودیمیر و حتی شکایت النصر به دیوان عدالت ورزش نیز در جریان است که احتیاج به رسیدگی به آن ها به صورت جدی دیده می گردد.

غافلگیری به سبک پرسپولیس: شاید عیسی آل&zwnjکثیر در فینال بازی کند!

وکیل، معاون غیررسمی پرسپولیس

یکی از مواردی که برای اهالی ورزش و به خصوص رسانه های ورزشی جای تعجب دارد اداره باشگاه پرسپولیس با پفراینده های حقوقی رنگارنگ داخلی و خارجی، بدون استفاده از معاونت حقوقی است و این باشگاه بعد از مشکلاتی که برای مهدی خواجه وند ایجاد شد و او را از باشگاه پرسپولیس حذف کرد، نفر جدیدی را برای این کار به خدمت نگرفت و حتی به تازگی غدیر که بعد از خروج خواجه وند از باشگاه پیگیر امور حقوقی بود را از دست داده است. پیگیری های خبرنگار فرهیختگان نشان می دهد که بخش حقوقی پرسپولیس این روز ها توسط امیرساعد وکیل که بسیاری از پفراینده های حقوقی باشگاه را پیگیری می نماید اداره می شود، ولی این اقدام بدون حکم درحال انجام است. ظاهرا دلیل اصلی قبول نکردن معاونت حقوقی باشگاه توسط وکیل به موضوع وکالت او در دادگستری مربوط می شود که به او اجازه این را نمی دهد که در قسمت های دیگر سمت رسمی بگیرد.

شکایت از فضای مجازی اقدام بعدی سرخ ها

پرسپولیسی ها این روز ها برای اینکه کوچک ترین حاشیه ای به تیم وارد نشود فضای قرنطینه را در اطراف سرخ ها ایجاد نموده اند و اجازه نمی دهند که افرادی با نزدیک شدن به تیم فضای آرام سرخ ها را به هم بزنند و در رسیدن آن ها به هدف نهایی شان که همان قهرمانی آسیاست خللی ایجاد نمایند. یکی از مواردی که مدیران پرسپولیس هنوز نتوانسته اند آن را تحت کنترل خود دربیاورند، موضوع فضای مجازی است که در این روز ها کم حاشیه برای این تیم ایجاد ننموده و باعث شده که در بعضی از موارد پرسپولیسی ها به دردسرهم بیفتند و شاید دم دستی ترین اتفاق، همان تهدیدی باشد که از سوی یک سری افراد تماشاگرنما رخ داد که تصمیم داشتند با بردن فردی کرونایی به اردوی پرسپولیس بازیکنان این تیم را با این ویروس درگیر نمایند تا آن ها برای حضور در فینال آسیا دچار مشکل شوند.

در زمانی که مدیریت باشگاه در سکوت کامل به سر می برد و هیچ اظهارنظری نمی نماید، اخبار فضای مجازی و رسانه ها به صورت کامل رصد می شود و سکوت باشگاه برای راه ندادن حاشیه به تیم است. طبق شنیده ها بعد از پرواز سرخ ها به قطر، سرخ ها قصد دارند با جمع آوری بعضی مطالب و اقدامات در فضای مجازی از بعضی افراد و رسانه های مجازی شکایت نموده و عوامل ایجاد حاشیه برای پرسپولیس را به دست قانون بسپارند. ظاهرا این موضوع به بخش حقوقی باشگاه ارجاع شده و قرار است در اولین فرصت بعد از پرواز تیم به قطر اقدامات لازم برای طرح این شکایت انجام شود. البته در زمان سرپرستی مهدی رسول پناه در باشگاه پرسپولیس هم قرار بود این اقدام در دستور کار قرار بگیرد و از حاشیه سازان فضای مجازی به مراجع قضایی شکایت شود، اما خبری نشد.

تنها راهکار برای کالدرون؛ پاداش آسیایی

با اینکه زمان رسیدگی به پفراینده گابریل کالدرون در CAS تعیین شده و به زودی رای نهایی درخصوص این پفراینده صادر می شود، اما باشگاه پرسپولیس هنوز برنامه ای برای پرداخت مطالبات این مربی در دستور کار ندارد و تعیین نیست آن ها قرار است از کدام منابع درآمدی این پفراینده را مختومه نمایند.

در این خصوص پیگیری های خبرنگار نشان می دهد که مدیران پرسپولیس برای حل این معضل تنها به پاداش آسیایی شان چشم دوخته اند و امیدوار هستند که فرایند این پفراینده به قدری طولانی شود که بتوانند از این محل درآمد بدهی خودشان را به کالدرون و دستیارانش بپردازند و از شر یک پفراینده دیگر خلاصی پیدا نمایند. اما با توجه به زمان حداقل 40 روزه که بعد از سرانجام رقابت آسیایی برای انجام امور اداری این پاداش وجود دارد، تعیین نیست اگر مهلت سرخ ها کمتر از این زمان باشد، چگونه قرار است با این مرد آرژانتینی تسویه حساب نمایند و احتمالا این موضوع بعد از جریان پر فرازونشیب برانکو، چالش جدیدی برای مدیران سرخ باشد.

خبر های خوب درباره آل کثیر تا سه شنبه!

شاید نزدیک ترین کسی که درخصوص پفراینده های حقوقی باشگاه پرسپولیس وجود داشته باشد که بتواند موثق ترین اخبار را درخصوص آن ها ارائه کند، امیر ساعد وکیل، وکیل بیشتر پفراینده های حقوقی این روز های باشگاه پرسپولیس باشد که در دو سه ماه گذشته توانسته اقدامات مناسبی در پفراینده های حقوقی باشگاه انجام دهد. وی درباره پفراینده آل کثیر به فرهیختگان گفت: ما هرگز از پیگیری این پفراینده ناامید نیستیم و هنوز هم امید داریم که به زودی این پفراینده در دیوان عدالت ورزش به جریان افتاده و با توجه به لوایحی که ارائه کردیم بتوانیم درنهایت حکم توقف این محرومیت را دریافت کنیم.

او ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی و البته تحریم های ظالمانه یک دلواپسی برای ما ایجاد شد که مبادا اصلا این پفراینده و دفاعیات ما به این دادگاه نرسیده باشد. به همین جهت این موضوع را از راستا دیگری پیگیری کردیم و این امید را داریم که بعد از تعطیلات سرانجام هفته میلادی و در روز دوشنبه یا سه شنبه خبر خوب به جریان افتادن این پفراینده را دریافت کنیم و بتوانیم داوران دادگاه را متقاعد کنیم که فعلا این حکم را متوقف نمایند تا آل کثیر بتواند در فینال، پرسپولیس را همراهی کند و بعد از آن این پفراینده در زمان لازم مورد آنالیز قرار بگیرد و اگر حکم به بخشودگی او آمد که چه بهتر و اگر CAS هم حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا را تایید کرد، این بازیکن ادامه محرومیتش را تحمل کند. چون هنوز موضوع اقدام نژادپرستانه محرز نشده و ما ملاقات حساس فینال را در پیش داریم. این احتمال وجود دارد که بتوانیم محرومیت این بازیکن را متوقف کنیم و این اتفاق با توجه به شرایط اضطراری موجود دور از ذهن نیست.

وکیل باشگاه پرسپولیس درخصوص تعلیق محرومیت آل کثیر بعد از سپری کردن نیمی از این محرومیت اعلام کرد: اصلا چنین قانونی در کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود ندارد و من نمی دانم این بحث ها از کجا شکل گرفته است. ما در قوانین داخلی فوتبال مان این قانون را داریم و احتمالا عزیزانی که در این خصوص اظهارنظر نموده اند با استناد به قوانین فدراسیون فوتبال بوده، نه کنفدراسیون فوتبال آسیا.

سه شنبه، جلسه آنلاین پفراینده کالدرون

امیر ساعد وکیل درخصوص پفراینده شکایت کالدرون گفت: سه شنبه هفته جاری که هجدهم آذرماه است زمان برگزاری جلسه رسیدگی به این پفراینده است و ما آماده هستیم که در این روز از حقوق باشگاه پرسپولیس دفاع کنیم. در ابتدا ما با اداره این پفراینده ها زمان لازم را در اختیار مدیران باشگاه قرار دادیم که پفراینده برانکو را با آرامش پیگیری و مختومه نمایند و اگر این دو پفراینده همزمان به حکم نهایی می رسید کار برای پرداخت این مطالبات به شدت سخت می شد.

او ادامه داد: موضوع دیگری هم که در این بین وجود دارد این است که ما اگر حتی بتوانیم یک ریال از حکم فیفا را درخصوص مطالبات کالدرون کم کنیم، باید از این فرصت استفاده می کردیم و به همین جهت مصلحت در این بود که این پفراینده به CAS برده شود. ما قطعا از کوچک ترین روزنه ها در این پفراینده استفاده می کنیم تا بتوانیم حقوق باشگاه را مطالبه کنیم.

مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس در ادامه اعلام کرد: اینکه از CAS بخواهیم بدهی مان را به کالدرون قسط بندی کند اصلا در قوانین تعریف نشده است و این موضوع تنها در صورتی امکان پذیر است که طرفین پفراینده با یکدیگر مذاکره نموده و به توافق برسند و این توافق را به صورت کتبی به CAS ارسال نمایند.

وکیل همچنین اضافه نمود: از زمانی که این پفراینده به من سپرده شده است، هیچ مذاکره ای بین ما و کالدرون برای توافق جدید صورت نگرفته و با توجه به نزدیکی این پفراینده فعلا به صلاح هم نیست که مذاکره ای صورت بگیرد. اما بعد از این جلسه رسیدگی قطعا نظر باشگاه را جویا می شویم و اگر نیازی به توافق جدید بود با این مربی وارد مذاکره می شویم.

درخواست 3 داور در پفراینده النصر

بحث دیگری که بعد از فینال آسیایی به یکی از سوژه های داغ فوتبال کشورمان تبدیل شد، موضوع شکایت باشگاه النصر عربستان از پرسپولیس به خاطر استفاده از بازیکنان غیرمجاز است. این پفراینده که در کمیته انضباطی و استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا به نفع سرخ ها به سرانجام رسید، بار دیگر در دیوان عدالت ورزش بازگشایی شده تا نشان بدهد این باشگاه عربستانی به شدت پیگیر ماجراست.

امیر ساعد وکیل درخصوص اقداماتی که برای این پفراینده اجرا شده گفت: فرایند رسیدگی به این پفراینده در CAS شروع شده است و آن ها ابتدا در نامه ای از پرسپولیس، تقاضای باشگاه النصر را برای رسیدگی فوری به این پفراینده مطرح کردند که با مخالفت باشگاه همراه شد و ما نپذیرفتیم که این پفراینده با فوریت مورد آنالیز قرار بگیرد. به همین دلیل قرار است که این پفراینده در روال عادی قرار گرفته و در زمان لازم به آن رسیدگی شود.

او ادامه داد: امروز قرار است در نامه ای به CAS شرایط داوری این پفراینده را تعیین بکنیم. چراکه ما می توانستیم از یک یا 3 داور برای رسیدگی به این پفراینده استفاده کنیم که نظر باشگاه پرسپولیس و بخش حقوقی این پفراینده بر این است که از هیات داوری که همان 3 داور است استفاده شود و امروز این موضوع را به CAS به صورت مکتوب اعلام می کنیم. وکیل در سرانجام اعلام کرد: هزینه های این پفراینده معمولا برعهده بازنده است، اما پیش آمده که در بعضی موارد نظر CAS بر این بوده باشد که هزینه های دادرسی به صورت نصف به نصف پرداخت شود. در این مورد فرمولی وجود ندارد و درنهایت به تصمیم داوران پفراینده برمی شود که هزینه های داوری به چه شکلی پرداخت شود.

منبع:فرهیختگان

منبع: فرارو
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1340

به "غافلگیری به سبک پرسپولیس: شاید عیسی آل&zwnjکثیر در فینال بازی کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غافلگیری به سبک پرسپولیس: شاید عیسی آل&zwnjکثیر در فینال بازی کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید