حذف سرخابی ها را به عضو کمیته استیناف تبریک می گویم ، خیلی از اطلاعات داده شده به AFC واقعی نبود

به گزارش شارژ 10، سرپرست باشگاه پرسپولیس پس از حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا انتقاد تندی به عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای وارد کرد.

حذف سرخابی ها را به عضو کمیته استیناف تبریک می گویم ، خیلی از اطلاعات داده شده به AFC واقعی نبود

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، سید مجید صدری درباره درباره حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفت: متاسفانه امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل گهر از آسیا حذف شدند. به عنوان سرپرست و مدیر پرسپولیس باید بگویم هیچ کوتاهی در این زمینه نکردیم و باید به اولیایی تبریک بگوییم زیرا از روز اول زحمت کشید و دنبال حذف این باشگاه بود. تا حدودی هم پیروز شد اما توصیه می کنم منتظر پاسخ هواداران باشد.

وی درباره اینکه آیا مقصر حذف پرسپولیس از آسیا کاظم اولیایی است، پاسخ داد: خیلی تلاش کردیم و دویدیم این اتفاق نیفتد . تمام ضربه ای که به تیم ما خورد، از اولین مصاحبه و گزارش های وی بود. تمام مستندات موجود است و یک اپسیلون هم خلاف آنچه این دوستان فرمودند عمل نکردیم. هرچند خیلی از این مورد متعلق به دوره مدیریت من و آجورلو در دو باشگاه نیست و مربوط به سال های گذشته است ولی درباره همه آنها پاسخ دادیم. کمیته استیناف به ما سه ماه مهلت داده بود.

سرپرست پرسپولیس در خصوص ایرادهای این باشگاه که مانع کسب مجوز حرفه ای شد، گفت: مهم ترینش بحث بدهی بود که به کالدرون را پرداخت کردیم. بحث دیگر مالیات بود که اگر خاطرتان باشد، اولیایی چندین بار درباره اش صحبت کرد. حدود 3-2 هفته قبل طلب کالدرون پرداخت شد. دیگر بحث درباره مالکیت بود که رئیس سازمان خصوصی سازی درباره اش صحبت کرد. طبق قول و قراری که با کمیته استیناف و فدراسیون داشتیم، قرار بود تا آخر این ماه به بورس برویم. همه کارهایش هم انجام می دهیم و این مسائل را به AFC اعلام کردیم.

صدری افزود: از سال 80 مالیات پرسپولیس را نداده بودند. این بحث مربوط به زمان ما نیست. یا در این مورد اشتباه کرده بودند یا هر چیز دیگری. کمیته استیناف به ما محبت کرد و زمان سه ماهه داد. نامه مکتوبش را دارم اما هنوز این زمان تمام نشده است. سوال و خواهش من از AFC این است اگر زمانی که کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای به عنوان نهاد کننده این نهاد در ایران به ما داد، مورد تاییدش نیست چرا ما را سر کار گذاشت؟

وی درمورد اینکه واقعا چرا هواداران دو تیم سر کار هستند، توضیح داد: این سوال ما هم هست و باید کمیته استیناف پاسخ بدهد. برای این مهلت سه ماهه، یک میلیارد ما را جریمه کردند. عزیزی خادم جلسه گذاشت و هر تلاشی لازم بود انجام داد. سجادی هم زحمت کشید و به دولت رفت و گفت سهامداران این دو باشگاه را از هم جدا کردیم اما اولیایی مصاحبه می کند و می گوید این اقدام صوری است. در این حالت تعیین است AFC چنین کاری با ما انجام می دهد.

رئیس هیات مدیره پرسپولیس درخصوص اینکه اگر اولیایی سکوت می کرد، به دو باشگاه مجوز حرفه ای می دادند، گفت: چرا نباید این مجوز را می گرفتیم؟

صدری در پاسخ به اظهارنظر زارع، کننده مجلس مبنی بر اینکه با وجود تاثیر اطلاعات از داخل دادن به کنفدراسیون در این تصمیم، سایر عوامل هم در حذف سرخابی ها تاثیرگذار بود، گفت: سه ایراد عمده ما همین مسائل بود که آنها را اعلام کردیم. نکته بعدی بحث تحریم ها است. از AFC انتظار داریم. بیشترین هوادار در آسیا برای پرسپولیس است و بالای 50-40 میلیون هوادار داریم. کنفدراسیون می گوید پرسپولیس بدهی دارد اما سه میلیون و 400 هزار دلار ما در این نهاد بلوکه است.

وی ادامه داد: بالای 40 نامه زده و گفتیم آقای AFC خواهش می کنیم پول ما را آزاد کنید. در این صورت یک قران هم بدهی نخواهیم داشت. وقتی پول مان آزاد نمی شود، چه کار می توانیم بکنیم؟ همه مستندات موجود است که بالای 40 نامه دادیم. واقعا برنامه ای بوده تا این دو باشگاه را از آسیا حذف کنند. آقایان اکنون بیایند و جواب بدهند.

سرپرست پرسپولیس درخصوص اینکه خیلی تیم های دیگر از سایر کشورهای آسیا هم مانند این تیم، استقلال و گل گهر حذف شدند، توضیح داد: اگر هواداران این دو تیم را جمع کنید، از جمعیت خیلی از این کشورها بیشتر است.

صدری درمورد اینکه تصور اشتباهی است اگر بگوییم AFC به دلیل خصومت شخصی این سه تیم را از آسیا حذف کرد، گفت: خیلی از دوستانی که نام شان را بردم، وقتی اینگونه حرف زدند، چنین اتفاقی می افتد. چه انتظاری به جز این دارید؟

وی در خصوص اینکه آیا انتظار دارد اطلاعات درست به AFC داده نشود، توضیح داد: می گوییم اطلاعات واقعی را بگویند. خیلی از اطلاعات ارائه شده بسته به شرایط کشور واقعی نیست. وقتی پس از جدا کردن مالکیت باشگاه ها، این آقا می گوید این کار صوری است، چه کار می توانیم بکنیم؟ حرف های اولیایی در سایت ها قابل مشاهده است.

صدری درمورد احتمال جریمه پرسپولیس بیان کرد: 10 روز فرصت استیناف داریم و از همه مهلت قانونی استفاده می کنیم. ان شاءالله بتوانیم به نتیجه برسیم. اجازه بدهید بعدا در این مورد توضیح می دهم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1971

به "حذف سرخابی ها را به عضو کمیته استیناف تبریک می گویم ، خیلی از اطلاعات داده شده به AFC واقعی نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف سرخابی ها را به عضو کمیته استیناف تبریک می گویم ، خیلی از اطلاعات داده شده به AFC واقعی نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید