صندوق 100 میلیون دلاری یوتیوب برای تولیدکنندگان محتوا

به گزارش شارژ 10، یوتیوب در راستای رقابت با تیک تاک، یک صندوق 100 میلیون دلاری را برای پرداخت پول به تولیدکنندگان محتوا در سرویس ویدیویی Shorts ایجاد می نماید.

صندوق 100 میلیون دلاری یوتیوب برای تولیدکنندگان محتوا

یوتیوب در یک پست وبلاگ اعلام نموده آماده تامین اقتصادی سازندگان کلیپهای ویدیویی در سایت خود است که دستورالعملهای این سرویس را دنبال می نمایند نه فقط کسانی که واجد برنامه تبلیغاتی باشند.

این صندوق در ماههای آینده راه اندازی می گردد و سال جاری و سال آینده به فراورینمایندگان محتوا پول پرداخت خواهد نمود. یوتیوب به وسیله این صندوق هر ماه به هزاران فراورینماینده که برای سرویس Shorts ویدیو می سازند و ویدیوهای آنها بیشترین بازدید را دارد، پول پرداخت می نماید. همچنین استفاده آزمایشی از تبلیغات را در این سرویس شروع خواهد نمود.

تشکیل صندوق برای فراورینمایندگان محتوا در سرویس Shorts، جدیدترین اقدام در رقابت برای جلب شخصیتهای آنلاینی است که از پیروزیت سرویس ویدیویی تیک تاک انگیزه پیدا نموده اند. شرکت اسنپ پاییز گذشته صندوق جدیدی را برای پرداخت پول به کسانی که بهترین عملکرد را در سرویس ویدیویی این شرکت داشته اند، راه اندازی کرد. فیس بوک هم کوشش نموده ستاره های مجازی را جذب کند و ضمن کپی برداری از قابلیتهای تیک تاک، تبلیغات بیشتری را در ویدیوهای کوتاهتر خود معرفی کرد.

یوتیوب که بخشی از گوگل است، ستاره های تیک تاک را استخدام نموده است و با اعلام فعالیت صندوق 100 میلیون دلاری، قابلیتهای خود را توسعه می دهد تا فراوری ویدیو برای سرویس Shorts را راحت تر کند. بخشی از پیروزیت تیک تاک، راحتی ساخت ویدیو در تلفنهای هوشمند بوده است.

یوتیوب پیش از رقیبان شبکه اجتماعی خود، به تامین اقتصادی فراورینمایندگان محتوا می پرداخت. این شرکت بیش از یک دهه است فروش تبلیغات را با سازندگان ویدیو تقسیم می نماید و باعث شکل گیری کسب و کاری شده که سال گذشته 19 میلیارد دلار از فروش تبلیغات درآمد داشت.

با این حال بسیاری از فعالان یوتیوب پیروز نشده اند مخاطبان دائمی جذب نمایند و این سایت را ترک نموده یا به فراوری در تیک تاک و اینستاگرام روی برده اند. یوتیوب سرویس Shorts را در سال 2020 معرفی کرد و ابزارهای متعددی را برای سازندگان ویدیو عرضه کرد تا درآمدزایی را به فراتر از حوزه تبلیغات گسترش دهد. گوگل به سرمایه گذاران اعلام نمود سرویس Shorts تا مارس بیش از 6.5 میلیارد بازدید روزانه داشت که تقریبا دو برابر آمار دسامبر بود. یوتیوب هفته گذشته به همه کاربران در سایت خود اجازه داد در Shorts ویدیو بارگزاری نمایند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، الگوریتم یوتیوب برای نمایش دادن ویدیوها در رده بالاتر، از سال 2012 زمان مشاهده را در اولویت قرار داده است. ایمی سینگر، مدیر یوتیوب در یک پست وبلاگ صندوق جدید را نخستین گام در شکل گیری مدل کسب و کار برای Shorts توصیف کرد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1632

به "صندوق 100 میلیون دلاری یوتیوب برای تولیدکنندگان محتوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق 100 میلیون دلاری یوتیوب برای تولیدکنندگان محتوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید