صفات سه گانه از بین برندگان انگیزه

به گزارش شارژ 10، برندگاه انگیزه چه کسانی هستند؟

جیک یک جوان بسیار تیزهوش و پرانرژی است که شغل خود را در بخش بازاریابی یک شرکت نوآور تازه تاسیس در حوزه آکادمیک بسیار ایده آل می داند. این یک شرکت واقعی است، اما تمامی اسامی تغییر داده شده است. برای چند ماه اول جیک خود را در بهشتی می دید، چرا که فعالیت در شرایطی از قبیل همکارانی باهوش، اختیارهای زیاد ، وجود شمار زیادی مشتری که با آگاهی در پی راهکارهایی برای کسب وکار در بخشی پر رونق هستند، رقیبانی ضعیف و محصولاتی عالی که می توانست با عشق آنها را عرضه کند، رویایی نشان داده می شود. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موضوع بدانیم.

صفات سه گانه از بین برندگان انگیزه

تنها مشکل لارنس، مدیرعامل شرکت بود. لارنس بدون شک فردی بی همتا بود که به شیوه ای عجیب سهامداران و سرمایه گذاران را مسحور خود می کرد. او با آنها وارد جلسه می شد، به آنها نوید چشم اندازی را که خود از آینده درخشان شرکت داشت، می داد و تصویری مهیج از آینده را برای آنها ترسیم می کرد و در آخر با جیب هایی پر از پول از جلسه بیرون می رفت. اما بین تمام کارکنان پر استعدادی که تحت تاثیر خدماتی که شرکت ارائه می داد قرار گرفته و جذب آنجا شده بودند، لارنس به عنوان انگیزه کش شناخته می شد.

برای جیک زمان زیادی به طول نیانجامید تا این ویژگی عجیب لارنس را بفهمد، یعنی توانایی او در پیدا کردن عیب و ضعف از عملکرد کارمندان، استعدادی بود که می توانست افراد پرتلاش و با انگیزه را دلسرد کند. تنها مدت زمان کوتاهی در کنار او بودن کافی بود تا در دل فردی که پیش از این اهدافی بدیهی و انرژی زیادی داشت، شک و دو دلی، سستی، بی اعتمادی و خستگی به تدریج به وجود آید. آنگونه که جیک متوجه شده بود، لارنس در دل سرد کردن افراد ذوقی بدیع داشت!

با شنیدن داستان جیک، تصمیم گرفتم با تعداد دیگری از کارکنان این شرکت مصاحبه کنم تا ببینم از یک انگیزه کش کلاس جهانی چه درس هایی می توان گرفت. بنابراین با کیسی، یک ستاره آینده دار که در بخش مدیریت ارتباط با مشتریان فعالیت می کرد و یک متخصص آی تی که لارنس توانسته بود او را از یکی از بهترین شرکت های نوآور جهانی به دست وردآوردآورد گفت و گو کنم.

شنیدن تجربیات این دو که به طور طبیعی افرادی با انگیزه و متعهد بودند من را به این توان رساند تا به قوانینی برای کشتن سرزندگی و انرژی در سازمان دست پیدا کنم. بنابراین اگر شما هم در رویکرد مدیریتی خود در پی تخریب روحیه کارمندان یا کسانی که در بخش شما فعالیت می کنند هستید، استفاده از این سه قانون موفقیت شما را تضمین می نماید.

  • انگیزه کش های حرفه ای به این اطمینان می رسند، هرگونه تحقیری که به کارمند تحمیل می کنند در جمع اتفاق می افتد، به ویژه در مقابل افرادی که برای کارمند مهم هستند.

کیسی، مهارت لارنس در این زمینه را این گونه بیان می نماید: هروقت من مشتری تازهی را برای ملاقات دعوت می کنم (این کار بخش بزرگی از شغل من است) همیشه نگران آبروریزی هستم. چون منتظرم لارنس با یک تاکتیک تازه برای ضایع کردن من از راه برسد و من را کودن جلوه دهد.

  • انگیزه کش های درجه یک مدام به افراد می گویند کاری را که در حال انجام آن هستند چطور انجام دهند، به ویژه اگر به درستی آن کار را انجام دهند.

با این کار انگیزه کش ها با یک تیر دو نشان می زنند. از یک طرف به کارمندان خود می فهمانند که هیچ شناختی از کار خود و اهداف سازمان ندارند؛ در نتیجه آنها احساس می کنند تمام تلاشی که تا به حال می کردند بی فایده بوده و انگیزه کش نیز به آن هدفی که داشته دست پیدا می نماید.

درعین حال این مدیر با این مانور می تواند هرگونه موفقیتی را در آینده کارمندان به دست آورد به نام خود کند و ادعا کند که این نتیجه دخالت و وساطت های بجای او بوده است.

  • انگیزه کش های عالی مهارت خاصی در غافلگیر کردن دارند.

لی، مغز متفکر برنامه های آی تی لارنس به هوش او در ایجاد سردرگمی درباره آنچه اتفاق می افتد اشاره می کند. برای مثال، لی چندین بار یک مشتری را برای بحث در مورد استراتژی دعوت کرد فقط برای آنکه بفهمد لارنس بدون اطلاع او قبلا با آنها صحبت کرده است. اما مثل تمام انگیزه کش ها، لارنس نیز یک پاسخ آماده برای توجیه عملکردش داشت: شرکت به سرعت در حال حرکت است و ما نمی توانیم نگران این باشیم که چه کسی اعتبار به دست می آورد یا اینکه چه فردی با چه کسی صحبت می نماید

پرونده لارنس من را به یاد ایامی انداخت که به عنوان نویسنده متن سخنرانی ها فعالیت می کردم. یکی از سرپرست های من استعداد فوق العاده ای در این مورد داشت. یک روز او بعد از کلی صحبت کردن کردن درباره خدمات خوب شرکت در گذشته، ناگهان رو به من کرد و با جدیت گفت ما یک شرکت خیلی خوب می شدیم اگر این کارمندان را نداشتیم.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1982

به "صفات سه گانه از بین برندگان انگیزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفات سه گانه از بین برندگان انگیزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید