شمار کشته های انتخابات اندونزی به 311 تن رسید

به گزارش شارژ 10، تعداد کشته های انتخابات اندونزی که از فرط فشار کاری جان خود را از دست داده بودند به 311 تن رسید. دو هزار و 311 نفر نیز به همین خاطر مجروج یا بیمار شده اند.

شمار کشته های انتخابات اندونزی به 311 تن رسید

به گزارش به گزارش ایرنا، شبکه سی ان ان، به دنبال برگزاری سومین انتخابات بزرگ دنیا در اندونزی بیش از 311 تن به علت سختی کار برای بردن صندوق های رأی به مناطق صعب العبور و شمارش آرا کشته شدند.

در تاریخ 17 آوریل (28 فروردین) اندونزی 260 میلیون نفری با 192 میلیون نفر افراد واجد شرایط رای در 17 هزار جزیره این کشور انتخابات ریاست جمهوری و مجلس برگزار کرد.

با توجه به تعداد زیاد جزایر اندونزی دولتمردان این کشور باید 800 هزار صندوق رأی را به مناطق صعب العبور در جزایر غیرقابل دسترس حمل نموده و بعد از جمع آوری آرای آنان را شمارش می کردند.

به دنبال برگزاری یکی از پیچیده ترین انتخابات در اندونزی بیش از شش میلیون نفر از طرف دولت مسئول برگزاری این انتخابات بوده اند.

بر اساس گزارش کمیسیون انتخابات ملی اندونزی (KPU) از روز دوشنبه 9 فروردین تاکنون به علت سختی کار 311 تن از کارکنان انتخابات کشته و دو هزار 232 نفر به سختی مجروح یا مریض شده اند.

آریف پریو سخنگوی کمیسیون عمومی انتخابات گفت که این افراد به دلیل ناراحتی های مرتبط با فشار کاری جان باخته اند.

ساندیاگو اونو زوج انتخاباتی پرابوو سوبیانتو نامزد ریاست جمهوری اندونزی گفت که مرگ این کارکنان حاکی از ایرادهای اساسی در برگزاری این انتخابات است.

دلیل فشار کاری بیش از حد روی کارکنان ستاد انتخابات این است که دو انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی هم زمان شده و این ستاد ملزم به اعلام نتایج در مدت کوتاهی شده است.

طبق آمار رسمی اعلام شده آمار مشارکت عمومی در این انتخابات به بالاترین میزان خود از سال 2004 تاکنون در اندونزی رسیده است.

اندونزی با بیش از 260 میلیون نفر، بزرگ ترین کشور با اکثریت مسلمان دنیا و چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است و نتایج انتخابات ریاست جمهوری آن نه تنها در منطقه جنوب شرق آسیا بلکه در عرصه روابط بین الملل نیز تأثیرگذار خواهد بود.

نتایج رسمی و نهایی این رقابت های سیاسی مهم و سرنوشت ساز در روز 22 ماه مه (اول خرداد) اعلام می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 189

به "شمار کشته های انتخابات اندونزی به 311 تن رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار کشته های انتخابات اندونزی به 311 تن رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید