شاهکار مدیریتی در ورزش یکی پس از دیگری، ورزش ایران در چنگال مدیران بی کفایت

به گزارش شارژ 10، ورزش ایران به واسطه مدیران کارنابلدی که وزیر ورزش به خاطر دوستی و رفاقت در رشته های مختلف ورزشی به آن ها حکم میدهد، نه تنها فوتبال را بلکه ورزش کشور را به سراشیبی سقوط فرستاده است.

شاهکار مدیریتی در ورزش یکی پس از دیگری، ورزش ایران در چنگال مدیران بی کفایت

گروه ورزشی خبرنگاران، در پنج سال حضور سلطانی فر به اندازه تمام سالهای فوتبال در کشور پرونده های مالی در فیفا تشکیل شد و پول بیت المال به حراج رفت. جدیدترین شاهکار اینبار در باشگاه استقلال و توسط مدیرانی رخ داده که در واقع تُجاری هستند که از رفاقت با وزیر گام به این عرصه گذاشته اند. مدیران ناآشنا به قواعد و قوانین که از سر بی اطلاعی، خرابکاری های بزرگ راه می اندازند.

بستن قرارداد با محمد نادری در شرایطی که او با کورترایک بلژیک تا 30 ژوئن 2022 قرارداد دارد می تواند درد سر ساز باشد. انتقالی که میتوانست با مبلغی بین 150 تا 200 هزار دلار صورت گیرد اما ناکارآمدی مسئولین تیم شرایط را به گونه ای تغییر داد که حالا باشگاه کورتریک میتواند مبالع بالایی را درخواست کند و در صورت عدم پرداخت از سوی باشگاه استقلال میتواند به فیفا شکایت و پرونده ای دیگر را به بدنامی های ورزش کشورمان بیفزاید.

با این وجود عجیب تر آنجاست که مدیران تیم مدعی هستند در دنیای حرفه ای فوتبال به طور شفاهی با باشگاه بلژیکی به توافق رسیده اند! اگر به واقع توافق شفاهی اجرا شده باشد حالا کورترایک چرا باید در ایمیلی که به باشگاه زده، ضمن ابراز نارضایتی بگوید شما خلاف مقررات فیفا عمل کرده اید. اصلا آیا در اصول حرفه ای توافق شفاهی قابل استناد است؟

نکته دیگر اینکه کورترایک 24 اکتبر به باشگاه استقلال ایمیل زده و تنها تا 26 اکتبر مهلت داده تا مسئولین تیم توضیحات خود را ارائه و به راه حلی محبت آمیز برسند؛ کورتریک در پایان ایمیل مدعی شده در صورت عدم پاسخ با ارزش از طرف باشگاه استقلال، پرونده را به مراجع ذی صلاح (فیفا) ارسال می کند. با همه این تفاسیر از آنجا که نادری بازیکن همیشه ذخیره کورتریک بود احتمال میرود با مبلغ پایین هم حاضر به دادن رضایتنامه وی شوند. اما سوال اینجاست که چرا مسئولین باشگاه استقلال پس از اشتباه خود در صدد جبران آن برنیامده و توضیحات و ادله خود را ارائه نکرده اند تا ماجرا آنگونه که همتای بلژیکی شان خواسته مسالمت آمیز حل شود؟

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1257

به "شاهکار مدیریتی در ورزش یکی پس از دیگری، ورزش ایران در چنگال مدیران بی کفایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهکار مدیریتی در ورزش یکی پس از دیگری، ورزش ایران در چنگال مدیران بی کفایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید