سه دلیل گرانی سفر در ایران ، یک ترفند تورهای ارزان خارجی

به گزارش شارژ 10، مدیرعامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به اینکه کسی نمی گوید طلای ارزان بخریم چون طلا کالای لوکسی است بنابراین گردشگری نیز کالای لوکسی است و نباید به صرف ارزانی از کیفیت آن بکاهیم، به گرانی سفر در ایران و ترفند تورهای ارزان خارجی پرداخت.

سه دلیل گرانی سفر در ایران ، یک ترفند تورهای ارزان خارجی

با بهترین تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

مهرداد تاوتلی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، درباره دیدگاه خود در زمینه گرانی سفر در ایران و در مقایسه با قیمت های سفر به کشورهای همسایه چون ترکیه که در بعضی مواقع ارزانتر از سفر به بعضی استانهای کشورمان است، گفت: اولاً باید به این مسئله توجه کنیم که گردشگری یک کالای لوکس است و با مقولات دیگر فرق می نماید بنابراین نباید به بهانه ارزانی سفر، باعث پایین آمدن کیفیت سفر شویم.

کنترل هزینه سفر با رعایت Off-season و peak season (سفر در فصل خلوت سال و فصول پرگردشگر)

وی ادامه داد: درباره ارزانی سفر به ترکیه نسبت به بعضی شهرهای کشورمان همچون کیش نیز باید این شرح را بدهم که مردم بدانند که هزینه سفر در ایام شلوغی به ترکیه به مانند زمان خلوتی سفر به این کشور نیست که همین مقوله را ما در بعضی شهرها به مانند کیش هم داریم یعنی در خلوتی سفر می توانیم با نصف هزینه ایام شلوغی سفر به کیش سفر کرد، از طرفی نیز در پیامک های که برای مردم نسبت به سفر ارزان به کشورهای همسایه ارسال می گردد در بعضی مواقع ترفندهای نیز به کار می رود تا مسافر ترغیب به سفری گرانتر از آن هزینه ای گردد که پیامک شده است.

ترفند پیامکی تورهای ارزان خارجی

مدیرعامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی در شرح بیشتر این ترفندها توضیح داد: مثلاً پیامک های انبوه می فرستند که فلان سفر به ترکیه 600 تا 700 هزار تومان و این سفرها هم سفر لحظه آخری است و بیشتر کسانی که به چنین سفرهای می فرایند که از هر لحاظ آماده سفر هستند و کم پیش می آیید سفرشان را کنسل نمایند، حال وقتی فرد به آژانس مربوطه مراجعه می نماید، به او عنوان می گردد که پکیچ این سفر ارزان خارجی تمام شده و به او پکیچ های دیگری با هزینه های بیشتر پیشنهاد می گردد و چون این افراد آماده سفر هستند بالا اجبار با توجه به برنامه ریزی که کردند تن به چنین سفری می دهند.

اقامت 50 درصد هزینه سفر

تاوتلی در ادامه شرح درباره گرانی سفر در ایران گفت: 50 درصد هزینه سفر مربوط به اقامت است، بنابراین باید برای ارتقای فرهنگ گردشگری در آغاز به نوعی دولت ها سوبسید بدهند مثلاً در مالیات و مالیات ارزش افزوده برای هتل ها و فعالان گردشگری تدابیری اندیشیده گردد تا تسهیلاتی به آنان ارائه گردد، زیرا فعالان گردشگری می گویند اگر دولت دو درصد تخفیف به آنها تعلق دهد آنها نیز 4 درصد به مردم تخفیف می دهند.

باید درصدی از هدفمندی یارانه ها به گردشگری اختصاص می یافت که محقق نشد

مدیرعامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی ادامه داد: از طرفی هزینه حامل های انرژی برای مکان های اقامتی بسیار بالا است و هنوز هم یارانه ای برای گردشگری برخلاف قولی که داده شده بود تعلق نگرفته است، بنابراین دولت باید برای کاهش هزینه های حامل های انرژی فکری کند زیرا هر چه این هزینه ها کاهش یابد متعاقباً هتل ها نیز به مسافران تخفیف خواهند داد.

زمین در ایران بسیار گران ، در کشورهای دیگر رایگان

تاوتلی یکی دیگر از عوامل گرانی سفر در ایران را گرانی زمین دانست و مطرح کرد: زمین در ایران خیلی گران است متعاقباً هزینه ساخت هتل نیز بالا می رود و همین عامل مهم در گرانی هزینه اقامت تاثیر دارد درحالیکه در دیگر کشورها از جمله در کشورهای همسایه علی الخصوص قِرقیزستان، گرجستان و آذربایجان به کسانی که قصد سرمایه گذاری در هلتداری و گردشگری دارند سوبسیدهای بسیاری چون زمین رایگان، معافیت مالیاتی و معافیت 10 ساله در پرداخت هزینه حامل های انرژی داده می گردد که دولت ما نیز باید این سوبسیدها را لحاظ کند.

طلای ارزان نداریم بنابراین سفر نیز نباید همواره ارزان باشد

مدیرعامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی با مقایسه سفر ارزان با طلای ارزان گفت: هیچ وقت کسی نمی گوید طلای ارزان بخریم چون طلا کالای لوکسی است بنابراین گردشگری نیز کالای لوکسی است و نباید به صرف ارزان تر شدن آن از کیفیت آن بکاهیم ولی اگر دولت حمایت بیشتری در ارائه سوبسیدها کند و یارانه برای گردشگری نیز تعلق بگیرید و تسهیلات ویژه ای در حوزه معافیت های مالیاتی صورت پذیرد، مطمئن باشید فعالان گردشگری نیز خود برای تخفیف بیشتر به مردم استقبال خواهند کرد.

کوشش 30 ساله که با یک اشتباه تباه می گردد

تاوتلی با اشاره به اینکه گردشگری حوزه جوانی در جهان است و آغاز فعالیت در آن نیز سخت و درآمدش پایین است، گفت: ظرافت حوزه گردشگری در این است که شما باید 30 سال زحمت بکشید تا تبدیل به برند شوید ولی با کوچکترین اشتباه و کوتاهی تمام زحمات تحت شعاع قرار می گیرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 771

به "سه دلیل گرانی سفر در ایران ، یک ترفند تورهای ارزان خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه دلیل گرانی سفر در ایران ، یک ترفند تورهای ارزان خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید