رفتار مافیایی دولت ترامپ در مذاکرات ممنوعیت تیک تاک

به گزارش شارژ 10، یک خبرنگار آمریکایی خواسته دولت ترامپ برای کسب سود در مذاکرات تیک تاک را مشابه رفتار مافیا دانسته است.

رفتار مافیایی دولت ترامپ در مذاکرات ممنوعیت تیک تاک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، آینده اپلیکیشن تیک تاک در آمریکا نامعلوم است. با توجه به آن که دولت ترامپ ابتدا از ممنوعیت فعالیت تیک تاک در آمریکا سخن گفت و سپس موضع خود را تغییر داد و خواهان کسب سود بیشتر به وسیله فروش آن به یک شرکت آمریکایی شد، حتی رسانه های خارجی مانند بی بی سی و رویترز نیز این اقدام دولت آمریکا را یک رفتار مافیایی خواندند که می تواند موجب دادخواهی تیک تاک گردد.

شارلوت جی، خبرنگار مجله آمریکایی آنالیز فناوری ام ای تی (MIT Technology Review) ضمن مصاحبه با بی بی سی گفت که سخنان ترامپ بسیار حیرت انگیز است. وی گفت: کارهای او تقریبا شبیه رفتار مافیا است؛ اول تهدید، بعد ممنوعیت و بعد پیشنهاد کاهش قیمت در مذاکره. در چنین شرایطی ترامپ مدعی شده که آمریکا باید طبیعتاً سود بیشتری در این معامله ببرد چرا که باعث تحقق آن شده و معمله کنندگان باید تشکر هم بکنند.

رویترز چهارشنبه 5 اوت (15 مرداد) گزارش داد اصرار ترامپ برای دریافت سود از معامله فروش تیک تاک یک امر بی سابقه است و می تواند با دادخواهی تیک تاک همراه گردد.

با وجود آنکه بر اساس قوانین آمریکا توقف معامله توسط رئیس جمهور آمریکا و به خاطر مسائل امنیت ملی مورد آنالیز دادگستری قرار نمی گیرد اما کارشناسان حقوقی می گویند که طبق مفاد پنجمین اصلاحیه قانون اساسی ایالات متحده، مصادره املاک خصوصی بدون جبران خسارت غیرقانونی است و می تواند مورد دادخواهی قرار بگیرد.

آدام سگال، مدیر پروژه سیاست های دیجیتال و فضای رایانه ای کمیسیون روابط دیپلماسی آمریکا 3 اوت (13 مرداد) در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی توضیح داد: اکنون هنوز معلوم نیست که در خصوص تیک تاک خطر امنیتی وجود دارد و یا خیر اما به نظر من موضوع بیشتر این است که دولت ترامپ، چین را رقیب فناوری آمریکا می داند و این رفتار واکنشی به حقیقت رستاخیز کنونی چین در این زمینه محسوب می گردد.

سگال در ادامه اضافه نمود: نگرانی در خصوص امنیت اطلاعات منطقی است اما ویدیوهای تیک تاک درباره رقصیدن نوجوانان در نقاط مختلف دنیا، تاثیر واقعی بر امنیت ملی ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1131

به "رفتار مافیایی دولت ترامپ در مذاکرات ممنوعیت تیک تاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتار مافیایی دولت ترامپ در مذاکرات ممنوعیت تیک تاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید