رسمی: جی تی ای 6 پاییز سال آینده منتشر خواهد شد

به گزارش شارژ 10، شرکت بازی سازی تیک تو، مالک راک استار گیمز، طی گزارشی تازه رسما از بازه زمانی انتشار مورد انتظارترین بازی حال حاضر جهان صحبت نموده است. طبق گفته تیک تو، بازی جی تی ای 6 (Grand Theft Auto VI) قرار است در پاییز سال 2025 وارد بازار گردد. جی تی ای 6 برای عرضه روی پلتفرم های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری برنامه ریزی شده است.

رسمی: جی تی ای 6 پاییز سال آینده منتشر خواهد شد

پیش از این، معرفی جی تی ای 6 که طی انتشار تریلری شگفت انگیز انجام شده بود، تنها از سال 2025 به عنوان زمان عرضه بازی یاد نموده می کرد؛ طوری که هیچ اطلاعات دیگری از زمان احتمالی عرضه مورد انتظارترین بازی تاریخ نداشتیم. در حالی که گزارش های غیر رسمی مختلف از بازه های زمانی مختلف مثل زمستان 2025 یا بهار 2025 صحبت می کردند، منطقی تر بود که همان سرانجام سال 2025 را به عنوان زمان احتمالی عرضه جی تی ای 6 در نظر می گرفتیم.

صحبت از زمان عرضه جی تی ای 6 بخشی از گزارش مالی امروز تیک تو بوده است. استراوس زلنیک، مدیرعامل تیک تو، طی این گزارش درباره عرضه جی تی ای 6 به سهام داران گفته است:

حدود چند ماه پیش، خبرگزاری کوتاکو گزارشی مبنی بر شکل گیری مسائل تازه ای در روند توسعه جی تی ای 6 منتشر نموده بود؛ گزارشی که از تاخیر در عرضه بازی حتی تا سال 2026 می گفت. با این حال، طولی نکشید تا خبرنگارهای مطرح صنعت بازی با استناد به منابع خود، ضمن تکذیب گزارش کوتاکو بر حفظ تاریخ اعلام شده یعنی سال 2025 برای جی تی ای 6 تاکید کردند و گفتند که هیچ مشکل غیر منتظره ای گریبان مراحل توسعه این بازی بزرگ را نگرفته است.

با این حال، منابع مختلفی به این نکته اشاره نموده بودند که منظور راک استار گیمز از سال 2025 هیچ وقت چند ماهه ابتدایی این سال نبوده است. در ادامه انتشار گزارش های مختلف درباره شرایط ساخت جی تی ای 6، جیسون شرایر، خبرنگار معروف صنعت بازی هم چنین در بلومبرگ نوشت که مراحل ساخت جی تی ای 6 طبق برنامه ها پیش می رود و هیچ تغییری در زمان بندی راک استار گیمز ایجاد نشده است.

شماره قبلی سری بازی های جی تی ای از زمان عرضه خود تا به حال فروشی نزدیک به 200 میلیون نسخه داشته است. نه تنها سازندگان جی تی ای 6 و سهام داران تیک تو منتظر عرضه این بازی هستند، بلکه صنعت بازی نیز از چند سمت و سو در انتظار عرضه جی تی ای 6 نشسته است؛ اتفاقی که پیش بینی می گردد تکان بزرگی به این صنعت و رکود مالی اخیر آن وارد کند.

با اینکه کم و بیش از عرضه جی تی ای 6 در سرانجام سال 2025 مطمئن بودیم و چندان هم فکر نمی کردیم که بازی بخواهد زمستان سال جاری یا بهار سال بعد وارد بازار گردد، اما کمی هم به عرضه زودتر آن دل بسته بودیم. حالا که می دانیم قرار نیست زودتر از دو سال آینده جی تی ای 6 را روی کنسول های خود ببینیم، تازه آن هم اگر عرضه بازی عقب تر نیافتد که واقعا اتفاقی دور از فکر نیست، می توانیم با خیال راحت بازی را از فکر خود بیرون بکشیم و به چیز دیگری فکر کنیم.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1403 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2289

به "رسمی: جی تی ای 6 پاییز سال آینده منتشر خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسمی: جی تی ای 6 پاییز سال آینده منتشر خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید