رایگانی: خیال هم وطنان از بحث تامین کالا و آرام بودن بازار راحت باشد

به گزارش شارژ 10، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری به آنالیز نظارت و کنترل بازار بعد از افرایش قیمت بنزین پرداختند.

رایگانی: خیال هم وطنان از بحث تامین کالا و آرام بودن بازار راحت باشد

به گزارش خبرنگار ، یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، عباس ضامنی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی کشور و عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت امشب 25 آبان ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به آنالیز نظارت و کنترل بازار بعد از افرایش قیمت بنزین پرداختند.

رایگانی سخنگوی سازمان تعریرات حکومتی با اشاره به اینکه خیال هم وطنان از بحث تامین کالا و آرام بودن بازار راحت باشد گفت: در هیچ کالایی در کشور کمبود نداریم، از امروز مقررات اجرایی شده است لذا از امروز کشت هایمان با یاری سازمان های مربوطه در سراسر کشور به مدت یک ماه دو برابر می گردد.

دلاویز: شرایط مطلوبی در مصرف بنزین نداریم/ وکیل زاده: قاچاق بنزین نسبت به حامل های دیگر کمتر است

او با بیان اینکه این طرح تا خاتمه سال ادامه دارد و به طرح نوروزی شب عید متصل می گردد اضافه نمود: فضای سراسر کشور آرام است و مشکل خاصی نداریم، سال گذشته با اعمال تحریم های ظالمانه با یاری مردم توانستیم بخش قابل توجهی از احتکار را مهار کنیم لذا الزام به عرضه کالا های احتکار شده داشتیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه ما با همکاری هم وطنانمان می توانیم موضوع را کنترل کنیم اضافه نمود: لذا مردم همراه ما خواهند بود؛ ما براساس قوانین موجود حکم صادر می کنیم و حکم محور هستیم، 10 تا 70 درصد کالا های احتکار شده را جریمه و الزام به عرضه می کنیم.

رایگانی با اشاره به اینکه واحد های فراورینماینده موظف هستند فراوریاتشان را با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف نماینده و فراورینماینده عرضه نمایند ادامه داد: ما با سازمان حمایت تعامل داریم، لذا با تخلفات برخورد می کنیم.

او با اشاره به اینکه اتحادیه بنکداران با ما تعامل نزدیکی دارند گفت: این تعامل نزدیک و ملموس است، استان ها موظف هستند تا خارج از نوبت به آنالیز پفراینده های بنزین بپردازند، سال گذشته به صورت روزانه پفراینده های مربوط به احتکار را به اطلاع مردم می رساندیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه رصد و آنالیز های امروز منجر به تخصیص سهمیه به تاکسی های بین شهری شده است گفت: با همه دستگاه های متولی بازار در قالب ستاد تنظیم بازار اقدامات لازم را انجام داده ایم، همه دستگاه های مرتبط با ستاد تنظیم بازار حضور دارند، در همه حوزه ها هموطنان باید به ما یاری نمایند.

او با اشاره به اینکه روزانه برای شهر تهران 700تا 800 پیامک مبنی بر شکایت ثبت می گردد بیان کرد: شکایات دسته بندی و به شعب تخصصی ارجاع می گردد لذا اولویت با پفراینده ای ملی و مهم است، اما به همه پفراینده ها رسیدگی می کنیم.

رایگانی توضیح داد: هیچ کشت مشترکی نداریم که از بازرسان اتحادیه صنف، صنعت و معدن و سازمان حمایت حضور نداشته باشند.

ضامنی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه به واسطه افزایش قیمت در حوزه سوخت و سهمیه بندی هیچ افزایش قیمتی در این رابطه نداشتیم گفت:این موضوع به تمام سازمان های تاکسیرانی ابلاغ شده است، امروز به واسطه بارندگی مشکلاتی به وجود آمد، در هر شهری سازمان تاکسیرانی موارد را به صورت میدانی رصد می نماید، لذا شهفرایندان در صورت مشاهده تخلفات گزارش خود را اعلام نمایند.

او با اشاره به اینکه بعضی از سهمیه ها کافی نبود؛ گفت: طی رایزنی های اجرا شده افزایش سهمیه داشتیم؛ سوخت تاکسی های دوگانه سوز به 250 لیتر افزایش یافت، گوش شنوا در مجموعه دولت وجود دارد و این موضوع جای تشکر دارد.

ضامنی با بیان اینکه شهرداران به صورت میدانی بر موضوع نظارت دارند اضافه نمود: مردم با ارسال پیامک می توانند شکایات خود را اعلام نمایند، در همه شهر ها ناوگان به تعداد کافی وجود دارد. همکاری ها در این برهه باید افرایش پیدا کند؛ برای مثال در حوزه سرویس مدارس کار مشترکی اجرا شده است.

عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با اشاره به اینکه با افزایش قیمت برخورد می کنیم؛ ادامه داد: تا الان گزارشی مبنی بر افزایش قیمت یا کمبود کالا در سطح کشور نداریم، در بحث تامین کالای اساسی شرایط کشور خوب است لذا در بهترین شرایط چند سال اخیر قرار داریم و انبار های کشور در شرایط مطلوب است.

او با بیان اینکه با سامانه جامع تجارت مرحله ترخیص کالا تا عرضه در شبکه های خرد را رصد می کنیم گفت: دوستانمان فعالانه با موضوع برخورد می نمایند، سازمان حمایت اعلام نموده است که می تواند امکاناتش را دو برابر کندلذااز جهت کنترل بازار با مشکل روبرو نیستیم.

قبادی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی افزایش قیمت بنزین تاثیری بر روی کالا های اساسی ندارد گفت: هیچ توجیهی برای افزایش قیمت کالا نداریم بر کالا هایی که ارز 4200 تومانی تخصیص یافته رصد می کنیم، در 2،3 ماه گذشته فرایند کاهشی در قیمت کالا های اساسی داشتیم و یا اینکه قیمت ها ثابت بوده است.

قبادی با اشاره به اینکه نزدیک به یک میلیون تن شلتوک در جنوب کشور فراوری شده است اضافه نمود: موجودی کالا منجر به فرکش باز می گردد، قیمت مرغ در چند ماه گذشته تغییری ننموده است و در بحث گوشت فرایند کاهشی داریم.

سید حمید پور محمدی معاون مالی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی گفت: تمام منابع حاصل از تفاوت قیمت در خزانه نگه داری می گردد و عینا به 18 میلیون خانوار پرداخت می گردد، در خصوص قیمت بنزین و آثار تورمی آن از مدت ها قبل نظرات مختلفی مطرح شده است، با تفاوت قیمت می توان حتی از آلودگی هوا جلوگیری کرد، تورم طرح افزایش قبمت بنزین یک یا دو درصد است.

او با اشاره به اینکه تنها 6 میلیون خانوار هستند که مشمول طرح معیشت نمی شوند گفت: مبلغ حاصل از تفاوت فروش قیمت بنزین بین اقشار متوسط و ضعیف توزیع می گردد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 574

به "رایگانی: خیال هم وطنان از بحث تامین کالا و آرام بودن بازار راحت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایگانی: خیال هم وطنان از بحث تامین کالا و آرام بودن بازار راحت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید