تور آفریقای جنوبی: راهنمای سفر اکتشافی و سیاحتی با هزینه کم به آفریقای جنوبی (قسمت اول)

به گزارش شارژ 10، سفر به آفریقای جنوبی الزاما گران نخواهد بود. در این مقاله، همراه خبرنگاران باشید تا با چندوچون سفر اکتشافی و سیاحتی به آفریقای جنوبی آشنا شویم.

تور آفریقای جنوبی: راهنمای سفر اکتشافی و سیاحتی با هزینه کم به آفریقای جنوبی (قسمت اول)

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

معمولا عبارت های مقرون به صرفه قیمت و سفر اکتشافی و سیاحتی در قالب یک جمله نمی گنجند. سفرهای اکتشافی و سیاحتی عمدتا گران قیمت و پرهزینه هستند. اما راه هایی هم وجود دارند که بتوان با هزینه ای در حدود 150 پوند (700 هزار تومان) برای هر نفر در هر شب، ایام خوب و خوشی را در آفریقای جنوبی سپری کرد.

البته برای این منظور، بایستی مانند محلی های آفریقا زندگی نموده و هزینه های خود را مانند آنان تنظیم کنید. اگرچه بسکمک از مهمانسراها و استراحتگاه های کشورهای بوتسوانا، کنیا و تانزانیا دلار آمریکا را قبول می نمایند، بیشتر هتل های درجه یک آفریقای جنوبی این گونه نیستند. هتل های آفریقای جنوبی عمدتا واحد پولی خود یا پوند را می پذیرند.

نکته: تمامی قیمت های درج شده در این مقاله، هنگام نوشتن مطلب صحیح هستند اما بنا به نوسانات ارزی و نیز مسائل مالی، ممکن است هزینه ها دارای تفاوت های اندکی باشند.

از پارک های ملی آفریقا تماشا کنید

سامانه SANParks آفریقای جنوبی، مسئولیت 20 پارک ملی در سطح کل کشور را بر عهده دارد که بسیار مقرون به صرفه تر از هتل ها و تفریحگاه های خصوصی است که پارک های خود را در اختیار دارند.

یکی از برترین سفرهای خانوادگی که می توان به آفریقای جنوبی داشت، سفر به پارک ملی کروگر است. وسعت این پارک 19.500 کیلومتر مربع است. می توانید با خودروی کرایه ای، از ژوهانسبورگ تا خود پارک را رانندگی کنید. هزینه ورودی پارک کروگر برای بزرگسالان 85 هزار تومان و برای بچه ها 43 هزار تومان است. اگر می خواهید بلیط خود را پیشاپیش رزرو کنید، بایستی به صورت اینترنتی اقدام به این کار کنید.

گزینه های اقامت در پارک ملی کروگر، از چادر زدن، کلبه و آلونک گرفته تا مهانسرا و هتل همگی به وسیله وبسایت مرکزی این پارک قابل رزرو هستند. کسانی که مایل باشند، می توانند در کمپ ها و اردوهای پارک، غذای خود را درست نمایند. یکی از بزرگترین مهمانسراهای پارک ملی کروگر، اسکوکوزا (Skukuza) نام دارد که دارای کلبه هایی با میزان های متفاوت، چندین فروشگاه، یک رستوران استیک فروشی خوب و نیز محل بازی برای بچه ها و استخر برای خانواده ها است. هزینه اقامت در یک کلبه برای چهار نفر، حدودا 660 هزار تومان برای هر شب است.

کسانی که در آرزوی سفری کاملا غرق در طبیعت هستند، بایستی به یکی از اردوهای این پارک بروند که عاری از هرگونه امکانات نظیر برق است.

در تامبوتی (Tamboti)، که در بخش های غربی پارک کروگر واقع شده است، هزینه اقامت در یک چادر دو نفره، 150 هزار تومان برای هر شب است.

ممکن است اقامت در چنین مکان هایی با وجود حیات وحش آفریقا، ترسناک به نظر رسد؛ اما جای نگرانی نیست؛ چرا که بیشتر کمپ های داخل پارک ملی کروگر، شلوغ بوده و افراد زیادی ساکن آن هستند. سه مورد از پرطرفدارترین و محبوب ترین کمپ های این پارک، Biyamiti، Shimuwini و Talamati هستند. اقامت در یکی از کلبه های Biyamiti که در حوالی رودخانه Mbiyamiti واقع شده، هزینه ای برابر با شبی 700 هزار تومان دارد. این کلبه برای 4 نفر کافی خواهد بود. جانورانی مانند سگ وحشی، میمون دم سفید، چیتا و پلنگ معمولا در اطراف این کمپ پرسه می زنند.

نام کمپ Shimuwini، به معنی خانه درختان بائوباب است که به درختان 3000 ساله ای اشاره دارد که در اطراف رودخانه لتابا (Letaba) صف بسته اند. هزینه اقامت در یکی از کلبه های کمپ Shimuwini برای دو نفر، شبی 315 هزار تومان است.

ساکنان کمپ Talamati، مزایایی مانند حریم خصوصی، دسترسی به جاده ها و گودال های آبی را دارند. هزینه اقامت در یکی از کلبه های این کمپ برای دو نفر، شبی 315 هزار تومان است. زرافه، گوزن کودو، گاو کوهی آفریقایی، آهوی ایمپالا، گورخر، کرگدن و بوفالو از جمله جاندارانی هستند که می توانید در حوالی کمپ Talamati، به تماشای آن ها بنشینید.

پارک ملی کروگر، درست مانند دیگر پارک های سامانه SANParks ، طوری طراحی شده که تمامی افراد حتی تازه واردها نیز بتوانند به تنهایی در پارک قدم زده و رانندگی نمایند. مدیران و کارکنان پارک، 24 ساعته در در حوالی کمپ ها در دسترس هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، گردشگران را کمک نمایند.

راهنمای سفر و سرجنگل بانانی برای هدایت گردشگران وجود دارند که برای سفرهای کوتاه در جنگل، شبی 60 هزار تومان دریافت می نمایند. اگرچه خواروبار فروشی های مختلفی در حوالی کمپ های اردوگاهی وجود دارد، اما برای دسترسی به سوپرمارکت ها و فروشگاه های بزرگتر می توانید به شهرهای کوماتیپورت و ماللان بروید که فاصله اندکی با پارک کروگر دارند. آب مورد احتیاج کمپ ها از زیر زمین و از چاه ها تامین می گردد. این آب کمی شور است، اما قابل شرب است.

گردشگران باید این نکته را در نظر داشته باشند که خطر ابتلا به مالاریا در پارک ملی کروگر وجود دارد. بعلاوه از آنجایی که این کمپ ها بسیار شلوغ و پرجمعیت هستند، توصیه می گردد، 11 ماه زودتر اقدام به رزرو کمپ خود کنید. بعضی از افراد رزرو خود را لغو می نمایند، بنابراین هر از گاهی سر زدن به وبسایت این مرکز نیز خالی از لطف نخواهد بود.

به فرودگاه های بزرگ بروید

پروازهای داخلی آفریقای جنوبی به ویژه فرودگاه هایی که در منطقه ها دورافتاده مانندSkukuza ،Hoedspruit ،Hazyview Hluhluwe و Richards Bay واقع شده اند، گران قیمت هستند. اگر به فرودگاه های شهرهای بزرگ بروید، هزینه پروازتان به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. هزینه اجاره خودرو در آفریقای جنوبی، منطقی است.

پارک ملی پیلانسبرگ در فاصله دو ساعته از مرکز ژوهانسبورگ و یک و نیم ساعته از فرودگاه شهر لانسریا واقع شده است. در این پارک ملی، خطر ابتلا به مالاریا وجود ندارد. پیلانسبرگ یکی از زیباترین پارک های ملی آفریقای جنوبی محسوب می گردد، اما با وجود مجاورت این پارک با تفریحگاه بزرگ سان سیتی، باید انتظار آخر هفته هایی بسیار شلوغ را داشته باشید. بهتر است در طول هفته به این پارک سفر کنید که هم قیمت ها مقرون به صرفه تر است و هم محیط پارک خلوت تر است.

کمپ Black Rhino Game Lodge که در پارک ملی پیلانسبرگ واقع شده، دارای 18 سوئیت جداگانه با نمای زیبا رو به گودال های آبی است که هزینه اقامت برای هر نفر به مدت یک شب در آن 590 هزار تومان است. اقامت در این کمپ شامل دو سفر تفریحی با خودرو و سه وعده غذایی فوق العاده در روز نیز می گردد.

منبع: کجارو / theguardian.com
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1892

به "تور آفریقای جنوبی: راهنمای سفر اکتشافی و سیاحتی با هزینه کم به آفریقای جنوبی (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی: راهنمای سفر اکتشافی و سیاحتی با هزینه کم به آفریقای جنوبی (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید