ملاقات ظریف با بن علوی در مسقط؛ وزیر خارجه راهی تهران شد

به گزارش شارژ 10، وزیر خارجه ایران که به درخواست طرف کانادایی و در جهت بازگشت از هند به مسقط رفت، با یوسف بن علوی همتای عمانی خود نیز ملاقات کرد و پس از آن راهی تهران شد.

ملاقات ظریف با بن علوی در مسقط؛ وزیر خارجه راهی تهران شد

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که عصر امروز (آدینه) در جهت بازگشت از هندوستان توقفی کوتاه در مسقط پایتخت عمان داشت تا به درخواست فرانسوا فیلیپ شامپانی وزیر خارجه کانادا با وی ملاقاتی داشته باشد، با یوسف بن علوی همتای عمانی خود نیز ملاقات و تبادل نظر کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از تبادل نظر با همتای عمانی، مسقط را به مقصد تهران ترک کرد.

این دومین ملاقات وزرای خارجه ایران و عمان ظرف هفته جاری است. ظریف یکشنبه 22 دی ماه نیز برای شرکت در مراسم بزرگداشت سلطان فقید عمان و تبریک به هیثم بن طارق سلطان جدید سفری چند ساعته به مسقط داشت. یوسف بن علوی نیز روز سه شنبه 17 دی ماه برای شرکت در نشست مجمع تبادل نظری تهران به ایران آمد و در این نشست شرکت و با ظریف ملاقات و تبادل نظر کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست تبادل نظر های رایسینا و ملاقات و تبادل نظر با مقامات هندی عصر سه شنبه 24 دی ماه وارد دهلی نو شد، در مدت حضورش در دهلی نو ضمن شرکت در این نشست و ایراد سخنرانی و پاسخ به سؤالات حاضران، با بعضی مقامات شرکت کننده در این نشست ملاقات کرد.

وی همچنین با مودی نخست وزیر هند و همتای هندی خود ملاقات و درباره مناسبات دوجانبه و راه های تقویت روابط به تبادل نظر پرداخت.

وزیر خارجه ایران در ادامه این سفر به بمبئی هم رفت و با تجار و بازرگانان ایرانی و هندی و مقامات محلی ملاقات و تبادل نظر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 598

به "ملاقات ظریف با بن علوی در مسقط؛ وزیر خارجه راهی تهران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات ظریف با بن علوی در مسقط؛ وزیر خارجه راهی تهران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید