دلایل مهم برای مصرف نکردن چیپس

به گزارش شارژ 10، متخصصان می گویند مصرف چیپس های مختلف برای سلامت بدن بسیار مضر است.

دلایل مهم برای مصرف نکردن چیپس

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، امروزه انواع مختلف چیپس ها با طعم و مزه های مختلف در بازار موجود است. علی رغم آنکه بسیاری از مردم از مضرات این خوراکی آگاهی دارند اما مصرف آن به صورت تفننی انجام می شود.

در این گزارش، محققان 7 دلیل مضر بودن چیپس را یادآوری می کنند.

1- چربی بالا: چیپس ها فارغ از اینکه از سیب زمینی یا ذرت تهیه شده باشند دارای سطح بسیار بالایی از روغن هستند. به دلیل چربی بالا، چیپس ها علاوه بر چاقی، می توانند باعث بیماری های قلبی و عروقی در افراد شوند.

2- روغن های ناسالم: موقع خرید حتماً روی بسته های چیپس را بخوانید. اگر روی آن ها نوشته شده باشد که با روغن آفتابگردان تهیه شده است، نشان دهنده آن است که 10 درصد روغن مصرف شده از چربی های اشباع شده است اما اگر واژه روغن گیاهی بر روی بسته نوشته شده باشد، حاکی از آن است که چیپس در روغن پالم سرخ شده است که تا 50 درصد حاوی چربی های اشباع شده بوده و مضراتش برای بدن بسیار بیشتر است.

3- نمک بالا: امروزه کنترل مصرف نمک به یکی از چالش های بزرگ برای بسیاری از افراد تبدیل شده است. نمکی که وارد بدن می شود، تنها به غذا های خانگی که خود تهیه می کنیم مربوط نمی شود. افراد با مصرف غذا های فرآوری شده به طور ناخواسته میزان زیادی نمک مصرف می کنند. نمک طعام به دلیل دارا بودن سدیم به راحتی می تواند باعث افزایش فشار خون شود. تحقیقات متعدد نشان داده است فشار خون بالا یکی از اصلی ترین دلایل سکته مغزی و قلبی است.

4- شکر پنهان: شاید برایتان عجیب باشد اما برای خوش طعم کردن برخی از چیپس های خاص در فرآیند تولید به آن شکر می افزایند. برآورد می شود بین 3 تا 5 درصد برای برخی اقلام چیپس از شکر استفاده می شود که این میزان مصرف غیرمستقیم شکر برای سلامت بدن مضر است.

5- زیاده روی: یکی از موضوعاتی که درباره مصرف چیپس به آن توجه نمی شود، این است که این تنقلات به راحتی مصرف می شوند. در نتیجه احتمال زیاده روی در مصرف آن نیز زیاد است.

6- کالری بالا: چیپس ها از ذرت یا سیب زمینی تهیه می شوند که دارای کربوهیدارت بالایی است. ترکیب این کربوهیدرات با روغن، باعث می شود چیپس ها بسیار پرکالری و چاق کننده باشند. اگر به فکر کاهش وزن و یا تناسب اندام هستید بهتر است مصرف چیپس ها را فراموش کنید.

7- گران بودن: مورد آخر ارتباط مستقیمی به بحث سلامت ندارد. شاید این جمله را شنیده باشید که می گویند ارزان مانند چیپس (cheap as chips)، اما حقیقت این است که تنقلاتی مانند چیپس به هیچ عنوان ارزان نیستند. این در حالی است که می توانید با قیمت بسیار کمتر از چیپس اقدام به خرید شیر، لبنیات و یا میوه کنید که علاوه بر ارزان قیمت بودن، برای حفظ سلامتی بدن ضروری هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1402

به "دلایل مهم برای مصرف نکردن چیپس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل مهم برای مصرف نکردن چیپس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید