خیز استان کرمان با 3 تیم برای افزایش سهمیه لیگ فزونی

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران، استان کرمان را باید از استان های فعال و پیروز در فوتبال ایران دانست. فوتبالی صنعتی بر پایه صنعت مس با مدیریت قوی و استفاده بهینه و مناسب از منابع اقتصادی باعث شده تا استان کرمان با داشتن بیشترین سهمیه در سطح اول فوتبال ایران، پیروز ترین استان فوتبالی در سالهای اخیر باشد.

خیز استان کرمان با 3 تیم برای افزایش سهمیه لیگ فزونی

گل گهر سیرجان صدرنشین کنونی لیگ برتر را می توان نمادی مناسب برای فوتبال کرمان دانست. تیمی که از قدمت آن در لیگ برتر بیشتر از 3 سال نمی گذرد و با همین تجربه کم امروز یکی از مدعیان جدی قهرمانی در فصل بیست و یکم لیگ برتر است.

گل گهر تنها نماینده استان کرمان در لیگ برتر نیست و آنها یک تیم نوپا و کم تجربه دیگر نیز در لیگ برتر دارند به نام مس رفسنجان که این یکی یک سال کمتر از گل گهر در لیگ برتر سابقه دارد و در خاتمه هفته نهم یکی از تیم های بالانشین جدول است.

مس رفسنجان که سالهاست راهنمایی آن بر عهده یک مربی (محمد ربیعی) قرار گرفته است، به لحاظ ثبات روی نیمکت حرف اول را در بین تیم های لیگ فزونی می زند و در کمال ناباوری امروز در رده پنجم ایستاده است تا آنها هم ادعای جالبی در این فصل داشته باشند.

در فصلی که تهران با 4 و خوزستان با 3 سهمیه در لیگ برتر حرف اول را می زنند، کرمان به همراه اصفهان با 2 سهمیه بالاتر از استان های مرکزی، مازندران، فارس، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی هر کدام با یک سهمیه قرار دارند؛ اما تفاوت شاخص نماینده های استان کرمان با دیگران در این است که حال هر دو نماینده این استان در لیگ برتر خوب است.

کرمان تنها استانی است که فوتبالش به لیگ برتر ختم نمی گردد و آنها در لیگ یک هم تیم های خوبی دارند که می توانند مدعی صعود به لیگ برتر باشند تا سهمیه این استان در لیگ برتر در فصل های بعد افزایش یابد.

مس کرمان یکی از نمادهای فوتبال کرمان، قدیمی ترین و ریشه دار ترین تیم این استان با سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا، یکی از تیم های خوب این فصل لیگ دسته اول است که با یک مربی بومی و کاملاً مسی به نام فرزاد حسین خانی روزهای خوب و پر امیدی را در لیگ یک سپری می نماید.

مس کرمان که در خاتمه هفته نهم با 14 امتیاز در رده ششم قرار گرفته است و فاصله 5 امتیازی با صدر جدول دارد، در همسایگی خود نوپا ترین تیم استان کرمان به نام مس شهر بابک را دارد که نخستین فصل حضورش در لیگ یک را تجربه می نماید.

مس شهر بابک که با وحید رضایی صعود مقتدرانه ای از لیگ دو به لیگ یک داشت و با همین مربی نخستین فصل حضور در لیگ یک را تجربه می نماید، هم امتیاز با مس کرمان و تنها به علت یک تفاضل گل کمتر یک پله پایین تر قرار گرفته است تا این تیم نوپا هم بتواند یکی از مدعیان این فصل لیگ یک باشد.

مس های کرمان و شهر بابک تنها نماینده های استان کرمان در لیگ یک نیستند و آنها یک تیم مدعی دیگر هم دارند به نام آرمان گهر سیرجان. تیمی که با قنام شهبا فصل خوبی را تجربه می نماید و با 17 امتیاز بعد از قشقایی و ملوان 19 امتیازی در رده سوم قرار گرفته است. تیمی که اگر پیروز به صعود به لیگ برتر گردد، اتفاق خاصی را رقم زده تا نه تنها سهمیه استان کرمان در لیگ برتر افزایش یابد، بلکه سهمیه شهر کوچک اما فوتبالی سیرجان را هم در این مسابقات افزایش دهد.

استان کرمان با داشتن 5 تیم پیروز در لیگ های برتر و یک سالی خوب را سپری می نماید و فوتبال دوستان کرمانی به پیروزیت های نماینده های این استان در لیگ یک و برتر امیدوارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1910

به "خیز استان کرمان با 3 تیم برای افزایش سهمیه لیگ فزونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز استان کرمان با 3 تیم برای افزایش سهمیه لیگ فزونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید