خبرنگاران چین حمله تروریستی در دانشگاه کابل را محکوم کرد

به گزارش شارژ 10، تهران- خبرنگاران- سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به حمله تروریستی دانشگاه کابل گفت که کشورش این حمله را به شدت محکوم می نماید و ضمن تسلیت جان باختن قربانیان این حمله، با خانواده های آنان و همچنین مجروحان حادثه ابراز همدردی می نماید.

خبرنگاران چین حمله تروریستی در دانشگاه کابل را محکوم کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، وانگ ون بین روز سه شنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن اضافه نمود: ظرف دو هفته گذشته، این دومین حمله به نهادهای آموزشی در پایتخت افغانستان است چین همیشه مخالفت خود را با هر گونه حمله تروریستی اعلام نموده و از مبارزه دولت و مردم افغانستان با تروریسم و تلاش آنان برای حفظ امنیت کشور پشتیبانی می نماید.

او گفت: چین مایل است به اتفاق جامعه جهانی برای پیشبرد صلح، ثبات، توسعه و شکوفایی هر چه زودتر افغانستان تلاش کند.

آمریکا باید به دخالت در امور هنگ کنگ انتها دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه از آمریکا خواست فوراً مداخله در امور هنگ کنگ به ویژه امور قضایی این منطقه را انتها دهد و هر گونه دخالت در امور داخلی چین را متوقف کند.

روز گذشته مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکاف دستگیری هشت تن از مخالفان در هنگ کنگ را به شدت محکوم نموده بود.

وانگ ون بین با اشاره به همین موضوع گفت: چین کشور قانون است و منطقه اداری ویژه هنگ کنگ چین نیز تحت قانون اداره می گردد قوانین باید رعایت گردد و تخلفات باید مورد آنالیز قرار گیرد ادارات مربوطه دولت هنگ کنگ وظایف خود را مطابق قانون انجام می دهند و نباید مورد تهمت و انگ زدن قرار بگیرند.

او تاکید نمود که هنگ کنگ یک منطقه اداری ویژه از چین است و امور هنگ کنگ صد در صد بخشی از امور داخلی چین به شمار می رود هرگونه تلاش برای تخریب یک کشور، دو نظام و تضعیف شکوفایی و ثبات هنگ کنگ مطمئناً با مخالفت قاطعانه همه مردم چین از جمله هموطنان هنگ کنگی روبرو خواهد شد و هیچ گونه تلاشی برای دخالت در امور هنگ کنگ و امور داخلی چین پیروز نخواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1269

به "خبرنگاران چین حمله تروریستی در دانشگاه کابل را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چین حمله تروریستی در دانشگاه کابل را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید