خبرنگاران دولت با ارائه بسته های حمایتی به مدارس غیردولتی موافقت کرد

به گزارش شارژ 10، تهران- خبرنگاران- وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت با اختصاص بسته های حمایتی به مدارس و مراکز غیردولتی تعطیل شده بر اثر انتشار ویروس کرونا موافقت کرد.

خبرنگاران دولت با ارائه بسته های حمایتی به مدارس غیردولتی موافقت کرد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش روز پنجشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی با اشاره به اینکه بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی و آموزشی کشور ما در ماه های اخیر متأثر از شیوع بیماری ویروس کرونا بوده است، گفت: مدارس و مراکز غیر دولتی که با مشارکت و سرمایه گذاری بخش غیردولتی که عموماً هم فرهنگیان بازنشسته می باشند، تاسیس و راه اندازی شده اند از این موضوع مستثنی نبوده اند .

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در ماه های اخیر سیاست آموزش و پرورش بر این اساس بوده است که تعطیلی مدرسه نباید موجب تعطیلی آموزش شود و مدارس و مراکز غیردولتی با بهره گیری از فضای مجازی و آموزش های الکترونیک در تحقق این امر نقش مطلوبی داشته اند، لذا دولت به منظور حمایت از این مدارس و جلوگیری از توقف فعالیت آنها بسته های حمایتی از جمله بخشودگی اجاره بها، امهال بیمه تامین اجتماعی کارکنان و تسهیلات کم بهره را تصویب کرده است.

عضو کابینه تدبیر و امید در تشریح این بسته حمایتی، گفت: براساس مصوبه دولت کلیه مدارس غیر دولتی و مراکز آموزشی و پیش دبستانی های غیر دولتی دایر در فضاهای آموزشی وابسته به آموزش و پرورش از پرداخت اجاره بها به مدت 4 ماه از اسفند تا خرداد ماه معاف شدند .

حاجی میرزایی در ادامه اضافه کرد: همچنین براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بیمه تامین اجتماعی کارکنان شاغل در این مراکز و مدارس و پیش دبستانی غیردولتی به مدت سه ماه مشمول امهال شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته به این موضوع، شرح داد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد تسهیلات کم بهره تا مبلغ 16میلیون تومان به میزان تعداد کارکنان شاغل در مدارس غیر دولتی مراکز آموزشی و پیش دبستانی های غیردولتی پرداخت شود که امیدوارم قبل از خرداد ماه پرداخت آن آغاز شود .

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 936

به "خبرنگاران دولت با ارائه بسته های حمایتی به مدارس غیردولتی موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت با ارائه بسته های حمایتی به مدارس غیردولتی موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید