خبرنگاران دروغ پردازی رسانه های معاند در مورد کرونا نیازمند واکنش رسانه ای است

به گزارش شارژ 10، قزوین - خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: شایعات و دروغ پردازی رسانه های معاند و ضد انقلاب در مورد ویروس کرونا در کشور، نیازمند واکنش و مقابله از سوی رسانه های داخلی است.

خبرنگاران دروغ پردازی رسانه های معاند در مورد کرونا نیازمند واکنش رسانه ای است

منوچهر حبیبی روز سه شنبه در نشست کمیته اطلاع رسانی استان قزوین اضافه کرد: رسانه های ضد انقلاب ابتدا گفتند ایران در قبال مدیریت ویروس کرونا ناتوان است، اما اکنون دنبال پیاده سازی تجارب جمهوری اسلامی در خصوص این بیماری هستند که این مسایل نیازمند اطلاع رسانی است.

وی به اخبار و شایعات این رسانه ها در خصوص تعداد فوت شدگان در زندان های ایران اشاره کرد و گفت: درحالی رسانه های خارجی روی زندان های ایران تمرکز کرده اند که چندی پیش مدیرکل زندان ها گفت هیچ فوتی در این رابطه نداشته ایم.

حبیبی شرح داد: تمام لاییک ها، لیبرال ها و کمونیست ها با شروع ویروس کرونا ابتدا دین و مذهب را منکر شدند، اما اکنون به این نتیجه رسیده اند که در مقابل این بیماری به غیر از دعا و استمداد کمک از خداوند نمی توان کاری کرد.

این مسؤول با بیان اینکه کرونا باعث اتحاد، انسجام، همدلی و هماهنگی بین مردم و نیروهای لشگری و کشوری شده است، گفت:تاب آوری نظام سلامت کشور با هدف تبیین

توان درمانی ایران در مقابله با ویروس کرونا از مهم ترین موضوعاتی است که باید از سوی رسانه ها مطرح و تشریح شود.

وی به تاب آوری اقتصادی و اجتماعی مردم نیز اشاره کرد و گفت: مردم 2 ماه در خانه ماندند و اکنون لازم است که رسانه و ارتباطات برای فرهنگ جدید اجتماعی و همچنین تحلیل شرایط فعلی دست به کار شده و اجازه ندهد آسیب های اجتماعی درون خانواده ها شکل بگیرد.

حبیبی با بیان اینکه مسئله مرگ و زندگی در کرونا مطرح است، تاکید کرد: موقعیت استان قزوین در کشور مستعد انتشار فراوان ویروس کرونا بود که با مدیریت بسیار خوب مدیران این مهم کنترل شد، اما این کنترل هنوز در کشور و منطقه شکننده و موقت است و باید برای ماندگاری آن تلاش کنیم.

این مسوول در خصوص مسائل اقتصادی پیش آمده برای برخی مشاغل در ایام کرونا نیز گفت: یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات و زیان اقتصادی مشاغل در نظر گرفته شده که لازم است جزییات آن به مردم اطلاع رسانی شود.

تعطیلی بیش از 30 هزار واحد صنفی در قزوین برای مقابله با کرونا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در ادامه به اقدامات اجرا شده در استان در مقابله با وسروس کرونا اشاره کرد و گفت: تعطیلی 35 هزار واحد صنفی از جمله اقدامات اجرا شده برای مقابله با کرونا در استان بوده است.

حبیبی در خصوص مسائل اقتصادی و کسب و کار نشریات استان قزوین نیز گفت: خانه مطبوعات، روابط عمومی استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لازم است که مباحث مربوط به این موضوع را جمع آوری کنند تا نسبت به آن تصمیم مناسبی اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: بسته های حمایتی و بهداشتی باید بین رسانه های فعال استان قزوین توزیع شود اما از هشت رسانه ای که در استان به صورت شبانه روزی در کنار تیم مدیریت استان حضور داشتند باید به صورت بهتر و مناسب تری تقدیر کرد.

حبیبی با بیان اینکه پرداختن مکرر به آمار و ارقام مبتلا به کرونا هیچ سودی برای جامعه ندارد و فقط اتفاقات ناگوار در خصوص فوت افراد را عادی جلوه می کند، گفت: به اندازه کافی در خصوص این ویروس به نحوه مراقبت از خود در فضای مجازی و اخبار اطلاع رسانی شده و لازم است که از این به بعد اقدامات و سبک آماردهی متفاوت شود.

این مسؤول اعلام کرد: رسانه ها باید به تشریح ایثارگری کادر پزشکی و درمان بپردازند چرا که انصافا این قشر در طول شیوع ویروس کرونا عاشقانه به استقبال خطر رفتند و ثابت کردند برای جان مردم و نظام حاضرند از خودگذشتگی کنند.

حبیبی یادآور شد: هنوز خیلی از مردم خبر ندارند که کادر درمان و پزشکی بعد از خروج از مراکز درمانی 2 هفته در یک مکان قرنطینه می شوند و سپس به دیدار خانواده می فرایند.

ضرورت ارتباط عمیق بین متخصصان و رسانه

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی(خبرنگاران) استان قزوین نیز در این نشست گفت: خبرنگاران برای جریان سازی در حوزه کرونا باید ابتدا اشرافیت لازم از این بیماری را داشته باشند زیرا بدون تمرکز و تخصص نمی توان اهداف مورد نظر را عملی ساخت.

علی حیدری اضافه کرد: اگرچه فرصت اطلاع رسانی در اختیار رسانه ها قرار گرفته است، اما ظرفیت خبری و اطلاعاتی در اختیار متخصصان و مدیران است که اگر این مهم به خوبی منتقل نشود به بی اعتمادی جامعه از رسانه ها منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: موضوع دیگری که باعث شده تا اساسا نقش رسانه های تولید محور مورد غفلت قرار گیرد، وجود نشردهندگان مختلف خبری در فضای مجازی است و باعث شده تا رسانه های تولیدکننده محتوا مورد کم توجهی قرار بگیرند.

حیدری اعلام کرد: ارتباط تنگاتنگ متخصصان یک حوزه با رسانه ها و جلوگیری از تناقض گویی در اطلاع رسانی باعث می شود که رسانه بهتر بتواند به وظایف خویش جامع عمل بپوشاند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 896

به "خبرنگاران دروغ پردازی رسانه های معاند در مورد کرونا نیازمند واکنش رسانه ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دروغ پردازی رسانه های معاند در مورد کرونا نیازمند واکنش رسانه ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید