خبرنگاران افزایش 10درصدی بستری های کرونا در آذربایجان شرقی

به گزارش شارژ 10، مراغه - خبرنگاران - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه آمار بستری مبتلایان کویید 19 در آذربایجان شرقی در یک هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن 10 درصد افزایش یافته است، نسبت به تبعات هر گونه کم توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی هشدار داد.

خبرنگاران افزایش 10درصدی بستری های کرونا در آذربایجان شرقی

محمدحسین صومی روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان عجب شیر با اشاره به افزایش چهارتایی شهرستان های زرد کرونایی آذربایجان شرقی و نارنجی شدن یک شهرستان افزود: این هفته مرند ،شبستر، بناب وملکان به شهرستان های زرد استان از نظر شیوع کرونا اضافه کرده شده و عجب شیر نیز از زرد به نارنجی تغییر شرایط پیدا کرده است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته در کل استان یک مورد فوتی ناشی از کویید 19 داشتیم که رقم خیلی خوبی است، اما آمار بستری های کرونایی در کل آذربایجان شرقی 10درصد افزایش پیدا کرده که نشانه انتشار آرام بیماری در سطح استان است.

وی علت تغییر شرایط در این شهرستان ها را وجود کانون های فعال بیماری در هر یکی از آنها دانست که به گفته وی باعث می شود تعداد مبتلایان به کویید 19 افزایش پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تشدید محدودیت های کرونایی در شهرستان عجب شیر را خواستار شد و گفت: همه مسئولین ستاد مقابله با کرونا هم در استان و شهرستان باید با همکاری هم تلاش کنیم شرایط کرونایی شهرستان عجب شیر را از نارنجی به زرد تغییر دهیم و برای این منظور باید شدت مراقبت ها و محدودیت ها را افزایش دهیم تا بتوانیم بر گسترش بیماری در شهرستان عجب شیر غلبه کنیم.

فرماندار شهرستان عجب شیر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با نارنجی شدن شرایط کرونایی عجب شیر، اعمال محدودیت های کرونایی در این شهرستان تشدید می شود، گفت: اعمال محدودیت در ترددها در کاهش فرایند بیماری اثرگذار است.

عادل اصغرپور یادآوری کرد: در صورت کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم، امکان بروز موج بعدی کرونا به خصوص در ایام نوروز وجود دارد، پس باید به سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در اوایل بهمن ماه بازگردیم تا در آینده دچار مشکل نشویم.

وی همچنین از مردم شهرستان عجب شیر خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت مواردی همچون تعطیلی مجالس عروسی و عزا ، دورهمی های خانوادگی و عدم حضور در آرامستان ها، یاری گر کادر درمان و دیگر افراد خانواده خود باشند.

وی افزود: متأسفانه عده ای با ساده انگاری و سهل انگاری شرایط موجود، مقررات کرونایی را نادیده دریافتد و اهداف و برنامه های روزمره خود را بدون در نظر دریافت سلامت عمومی مردم پیش می برند که برای مقابله با این شرایط، هر گونه برگزاری اجتماعات حتی در روستاها که زمینه شیوع ویروس کرونا را فراهم می کند، جرم محسوب می شود و در صورت مشاهده یا هرگونه گزارش مردمی مبنی بر برگزاری این قبیل مراسم در هر نقطه از شهرستان،برابر قانون اقدام و با خاطیان برخورد خواهد شد.

فرمانداری شهرستان عجب شیر گفت: همچنین ممنوعیت تردد خودروها از ساعت 21 شب تا سه بامداد با جدیت اعمال خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1456

به "خبرنگاران افزایش 10درصدی بستری های کرونا در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 10درصدی بستری های کرونا در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید