واکسیناسیون کرونا براساس سند ملی انجام می شود

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان فارس، منطبق بر سند ملی و اولویت های مشخص شده از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا انجام می شود.

واکسیناسیون کرونا براساس سند ملی انجام می شود

دکتر مهرزاد لطفی شنبه 25 اردیبهشت در سیصد و بیست و دومین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: واکسیناسیون کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و واحدهای زیرمجموعه دانشگاه، تنها بر اساس سند ملی واکسیناسیون انجام می شود و برای هیچ نهاد، سازمان یا ارگانی واکسیناسیون جداگانه و خارج از اولویت های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا، انجام نمی شود.

او با اشاره به تشکیل کمیته واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اضافه کرد: نشست های این کمیته بر اساس برنامه های ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا برگزار و مسایل مختلف مرتبط با واکسیناسیون کرونا در این کمیته بررسی و ارزیابی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: تمام شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز موظفند بر اساس برنامه ریزی ها و اولویت های معین شده از سوی ستاد ملی کرونا اقدام کنند و خارج از این برنامه ها هیچ اقدامی انجام نشود.

لطفی با اشاره به فرایند کاهشی موارد ابتلا به کرونا در فارس اضافه کرد: با توجه به آغاز مجدد برگزاری مراسم عروسی، با خطر افزایش دوباره موارد ابتلا به بیماری مواجهیم؛ مردم نیز با مشاهده علائم بیماری به مراکز منتخب کووید19 مراجعه و برای انجام تست کرونا اقدام کنند تا ضمن شناسایی موارد مثبت احتمالی به ویژه در شهرستان ها، از انتقال بیشتر این ویروس جلوگیری شود.

رئیس علوم پزشکی شیراز، همچنین تعامل و همکاری بیشتر از سوی سازمان ها و نهادها با دانشگاه برای مقابله با کرونا امری لازم دانست.

بررسی آمار روزانه تحلیلی تست های اجرا شده و موارد مثبت کرونا، گزارش بازدید معاون درمان دانشگاه از بیمارستان شهرستان ها، پیگیری راه اندازی پورتال جامع واکسیناسیون دانشگاه و ثبت اطلاعات مربوط به واکسیناسیون و بررسی مصوبات روزهای گذشته، از دیگر برنامه های نشست امروز ستاد مدیریت کرونا دانشگاه بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1636

به "واکسیناسیون کرونا براساس سند ملی انجام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون کرونا براساس سند ملی انجام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید