حمایت های ویژه از دانش بنیان های نوپا ، قانون جهش فراوری دانش بنیان باید اجرا گردد

به گزارش شارژ 10، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت که طی هفته های پیش رو، بسته حمایت های ویژه برای دانش بنیان های نوپا، برنامه ریزی شده است که بستر حاصل خیز برای شکل گیری این شرکت ها ایجاد گردد.

حمایت های ویژه از دانش بنیان های نوپا ، قانون جهش فراوری دانش بنیان باید اجرا گردد

به گزارش خبرنگاران، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح نمایشگاه اینوتکس 2023، اظهار کرد: در 12 سال گذشته روندهای متعددی را تجربه کردیم و امروز درخت اکوسیستم فناوری کشور به مقدار کافی بزرگ شده است. آسیب های مختلفی را پشت سر گذاشتیم و امروز فرصتی است که نهال هایی که به درخت تبدیل شدند در سطوح عالی تر حمایت شوند.

او اضافه نمود: قانون جهش فراوری دانش بنیان باید اجرا گردد و این قانون ابزار بزرگ و مترقی برای شکل گیری اقتصاد دانش بنیان است.

دهقانی فیروز آبادی بعلاوه گفت: در دو حوزه فرصت سازی برای بازار داخلی و خارجی در معاونت علمی برنامه ریزی گسترده ای اجرا شده است. بعلاوه در نقطه مقابل برای زنده ماندن اکوسیستم بر مبنای تجربه های 10 سال گذشته با توجه به فرصت های مالی در حوزه فناوری نرم و دیجیتال، سلامت، معدن، امنیت غذایی و... فرصت های بزرگ ایجاد نموده ایم. سال گذشته قریب به 3 میلیارد دلار موافقت نامه برای تجهیزات فناوری بسته شد که این امر نوید بازار پر رونق برای دانش بنیان های تراز کشور است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2224

به "حمایت های ویژه از دانش بنیان های نوپا ، قانون جهش فراوری دانش بنیان باید اجرا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت های ویژه از دانش بنیان های نوپا ، قانون جهش فراوری دانش بنیان باید اجرا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید