جزئیات طرح های ویژه فروش خودرو

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران- در راستای اجرای طرح های فروش هفتگی خودروسازان، پس از آنکه در هفته پایانی اسفندماه آخرین طرح فروش خودروسازان در سال 1400 اجرا شد، ادامه فرایند برگزاری طرح های فروش به پس از تعطیلات نوروز موکول شده است و طی دو هفته نوروز طرحی اجرا نخواهد شد.

جزئیات طرح های ویژه فروش خودرو

به گزارش خبرنگاران، اولین گام طرح های فروش خودروسازان و مشخص مشتریان نهایی به شیوه قرعه کشی، از هفته ابتدایی خردادماه سال 1399 برداشته شد.این شیوه فروش محصولات خودروسازان با تصمیم اتخاذشده در جلسه کمیته خودرو با عرضه 25 هزار دستگاه خودرو شروع شد و تا هفته خاتمهی اسفندماه 1400 ادامه داشت.

اواخر آذر ماه سال گذشته، پس از حدود یک ماه بحث و آنالیز بر سر افزایش قیمت خودروهای داخلی آری یا نه؟ مجوز افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ به وسیله ستاد تنظیم بازار به عنوان متولی امر قیمت گذاری خودروها، تصویب و به خودروسازان ابلاغ شد. براین اساس 18 درصد افزایش قیمت خودروها اعمال شد.

پیش از اعمال قطعی افزایش قیمت خودروها، در مقطعی که قیمت محصولات خودروسازان بنابر تصمیمات دولت، به قیمت های قبلی بازگشت و مسئولیت تصمیم گیری برای قیمت خودروهای داخلی به ستاد تنظیم بازار واگذار شد، خودروسازان هم اجرای هفتگی فروش های فوق العاده را در گرو اصلاح قیمت ها دیدند و برای مدتی (از زمان لغو افزایش قیمت تا صدور مجدد افزایش قیمت) طرح فروش فوق العاده ای برگزار نکردند.اما مدیران خودروساز قول دادند که به شرط اصلاح قیمت محصولات، در راستای راهبرد اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت و عمل به تعهد خود به وزیر صمت، برنامه افزایش فراوری و عرضه را محقق نموده و به صورت هفتگی برنامه های فروش فوق العاده محصولات خود را اجرا نمایند. براین اساس پس از آنکه قیمت محصولات خودروسازان مشمول افزایش قیمت 18 درصدی و قیمت های تازه اعلام شد، هر یک از این دو خودروساز به صورت جداگانه یک روز را برای عرضه و فروش محصولات خود به صورت هفتگی در نظر گرفتند.این فرایند فروش هفتگی تا آخرین هفته از اسفندماه 1400 و به مناسب اعیاد شعبانیه ادامه داشت اما با توجه به اینکه در اولین هفته از سال تازه، طرحی برگزار نشد و با توجه به اینکه در اولین هفته از سال 1400 (هشتم فروردین 1400) نخستین فروش فوق العاده خودرو در سال 1400 اجرایی شد، ایسنا موضوع را از دو خودروساز پیگیری کرد که آیا در ایام تعطیلات نوروز امسال هم طرح فروشی اجرا خواهد شد یا خیر؟ایران خودرو و سایپا هریک به صورت جداگانه اعلام کردند که ادامه فرایند طرح های فروش پس از خاتمه تعطیلات نوروز خواهد بود و آن ها طی دو هفته ابتدایی امسال طرح فروشی نخواهند داشت.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2042

به "جزئیات طرح های ویژه فروش خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات طرح های ویژه فروش خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید