تکلیف تعهدات قبلی خودروسازان چه می شود؟
به گزارش شارژ 10، خبرنگاران: سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان تکلیف کرد تا نسبت به ایفای تعهدات قبلی فروش خود همزمان با پذیرش تعهدات جدید اقدام لازم را انجام دهند.
به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان را مکلف کرد تا همزمان با آغاز فروش های جدید خودرو به مناسبت ایام عید سعید فطر، نسبت به ایفای تعهدات قبلی فروش خود اقدام کنند.
وی همچنین خودروسازان را مکلف کرده تا هر چه سریع تر نسبت به تکمیل خودروهای مانده در محوطه کارخانجات اقدام کرده و با عرضه گسترده خودرو به بازار، علاوه بر ایفای تعهدات قبلی، نسبت به فروش خودرو به مصرف کنندگان واقعی در چارچوب ضوابط و دستورالعمل های وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کنند.
بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان با برنامه فروش فوری 25 هزار دستگاه خودرو در ایام عید سعید فطر، خودروسازان به زودی برنامه های پیش فروش خود را نیز اعلام کرده و شرایط را برای آن دسته از مصرف کنندگانی که علاقمند به خرید خودرو در قالب طرح پیش فروش و مشارکت در تولید هستند، فراهم خواهند آورد.
روز گذشته در جلسه کمیته خودرو، این مقام مسئول با تشریح ضوابط فروش 25 هزار دستگاه خودرو در ایام عید سعید فطر، بر اختصاص خودرو به مصرف کنندگان واقعی و حذف تقاضای های کاذب تاکید کرد تا بتواند بر کاهش قیمت خودرو در بازار و کاهش دلال بازی اثرگذار باشد.
به گفته وی، وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای اجرای سیاست های دولت، برنامه ریزی های منسجمی را برای ساماندهی بازار خودرو طراحی کرده است که محور اصلی آن افزایش تولید به منظور پاسخگویی بهینه به تقاضای موجود در بازار است، اما در کنار آن، با مجموعه سیاست های تعریف شده، نظارت کافی صورت خواهد گرفت تا علاوه بر ساماندهی موضوع ثبت نام فروش و تحویل، زمینه برای عرضه مستقیم محصولات به مصرف کنندگان واقعی و حذف تقاضای کاذب از بازار خودرو نیز فراهم شود.
منبع: اقتصادنیوز