تشخیص چهره بیومتریک در فرودگاه شانگهای اجرایی شد

به گزارش شارژ 10، فرودگاه شانگهای هم به استفاده کنندگان سیستم امنیتی تشخیص چهره بیومتریک پیوست. این فرودگاه، اولین فرودگاه در کشور چین است که چنین فناوری را به خدمت گرفته است.

تشخیص چهره بیومتریک در فرودگاه شانگهای اجرایی شد

فرودگاه بین المللی شانگهای هونگچیائو (Shanghai Hongqiao International Airport)، اولین فرودگاه چین است که اقدام به راه اندازی سیستم تایید اتوماتیک امنیتی با استفاده از فناوری تشخیص چهره می کند. هشت دستگاه امنیتی که روز دوشنبه، 15 اکتبر و در ترمینال یک این فرودگاه معرفی شدند، کارت های شناسایی مسافران و چهره آن ها را اسکن و بررسی می کنند؛ در نتیجه، زمان تایید هویت مسافران را تا 12 ثانیه کاهش می دهد. این قابلیت تنها برای دارندگان کارت های شناسایی چینی در دسترس است.

این دستگاه ها بخشی از برنامه اتوماتیکسازی کل فرایندهای فرودگاهی، از چک-این گرفته تا تحویل بار، تشخیص هویت و سوار شدن است. تکمیل این پروژه سه سال طول می کشد.

دای شیائوشیان، معاون فرودگاه شانگهای، در بیانیه ای بیان نمود که اگر چه تعداد مسافرانی که در هر یک ساعت از این ترمینال عبور می کنند تغییر نمی کند و همان 10٬000٬000 نفر (10 میلیون) باقی می ماند، ولی کیفیت بررسی های امنیتی به مقدار زیادی تقویت می شود.

شانگهای، تنها فرودگاهی نیست که تلاش می کند تا به زنجیره استفاده کنندگان از سیستم های بیومتریک بپیوندند. در ماه ژوئن 2017، جت بلو ایرویز (JetBlue)، یک هواپیمایی نیویورکی ارزان قیمت، یک برنامه آزمایشی مشترک با شرکت فناوری اطلاعات سیتا (Sita) و سازمان حافظت مرزی و گمرک (CBP) آمریکا راه اندازی کرده است تا فرآیند خودپرداخت الکترونیکی بدون کاغذ و بی سیم را به عنوان بخشی از آزمایش های در دست انجام برای پیاده سازی فرآیند خروج بیومتریک در آینده بیازماید. این شرکت اولین شرکت هواپیمایی بود که با مشارکت CBP، اقدام به استفاده از فناوری بیومتریک و تکنولوژی تشخیص چهره برای شناسایی مسافران در گیت پرواز کرد.

ماه گذشته، در یک طرح ابتکاری بیومتریک دیگر، فین ایر (Finnair) از 1000 نفر از مسافران همیشگی خود دعوت کرد تا در تست تشخیص چهره در فرودگاه هلسینکی (Helsinki Airport) شرکت کنند تا به درک این شرکت هواپیمایی از تاثیر احتمالی تکنولوژی تشخیص چهره بر تجربه مشتری بیفزایند. مشتریان شرکت کننده در آزمون، قبل از رسیدن به مرحله چک-این و استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، با استفاده از یک اپلیکیشن سه عکس سلفی ارسال کردند و اطلاعات کارتی که فین ایر به آن ها داده بود را در سیستم تست آپلود کردند.

هیکی کوسکی، معاون رئیس فرودگاه هلسینکی، گفت:

می خواهیم مسافرت های هوایی را هموارتر سازیم و در توسعه تجربه مشتری نقش داشته باشیم. تشخیص چهره، بخشی از فرایند بزرگ تشخیص بیومتریک است و به مسافرت راحت تر که طی آن دیگر نیازی به حمل هیچ گونه سند هویتی نیست، کمک شایانی می کند.

طبق گفته مقامات آمریکایی، این تکنولوژی عملکرد خوبی دارد و استفاده از آن در آگوست 2018 منجر به دستگیری مردی شد که تلاش می کرد با استفاده از پاسپورتی که متعلق به فردی دیگر است، وارد آمریکا بشود.

این مرد 26 ساله که با یک پاسپورت فرانسوی از برزیل به آمریکا سفر می کرد، در فرودگاه بین المللی دولس (Dulles International Airport) واشنگتن دستگیر شد. تکنولوژی بیومتریک CBP که برای مقایسه چهره در این فرودگاه استفاده می شد تایید کرد که فرد مذکور و پاسپورتش با هم تطابق ندارند. طی بازرسی بدنی مرد، یک کارت شناسایی متعلق به جمهوری کنگو در کفش های وی پیدا شد.

منبع: کجارو / independent.co.uk
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2002

به "تشخیص چهره بیومتریک در فرودگاه شانگهای اجرایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص چهره بیومتریک در فرودگاه شانگهای اجرایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید