تسلیحات و ادوات نظامی ساخت آمریکا در دست نیروهای طالبان

به گزارش شارژ 10، یک رسانه انگلیسی به نقل از یک فرمانده طالبان گزارش داد که همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، اعضای طالبان مقداری از ادوات نظامی نیروهای دولتی افغانستان را تصاحب کردند.

تسلیحات و ادوات نظامی ساخت آمریکا در دست نیروهای طالبان

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده روز سه شنبه اعلام نمود که 90 درصد از فرآیند خروج نیرو های این کشور از خاک افغانستان اجرا شده است.

در اطلاعیه خبری مورخ ششم ژوئیه آمده است که ایالات متحده به طور رسمی هفت مورد از تأسیسات نظامی خود را به وزارت دفاع افغانستان انتقال داده است.

این در حالی است که همزمان با عقب نشینی و خروج نیرو های آمریکایی از خاک افغانستان، نفوذ طالبان در منطقه از تصاحب تسلیحات ساخت آمریکا گرفته تا تصرف بخش های مختلف افغانستان همچنان سیر صعودی دارد.

یک فرمانده طالبان در تبادل نظر با یک رسانه انگلیسی فاش کرد که نیرو های طالبان مقداری تسلیحات و ادوات نظامی از نیرو های دولتی افغانستان به دست آورده اند: 70 قبضه اسلحه های تک تیرانداز، 900 قبضه تفنگ، 30 دستگاه خودروی زرهی، 20 دستگاه خودروی پیکاپ زرهی و 15 دستگاه کامیون زرهی.

طبق گزارش این رسانه انگلیسی، بسیاری از اقلام ارتش افغانستان که به تصاحب نیرو های طالبان درآمده است، دارای نشان اموال دولت ایالات متحده آمریکا هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1731

به "تسلیحات و ادوات نظامی ساخت آمریکا در دست نیروهای طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلیحات و ادوات نظامی ساخت آمریکا در دست نیروهای طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید