فیلگبرگ برلین، تپه ای که انسان از روی آن پرواز را شروع کرد

به گزارش شارژ 10، تپه فیلگبرگ (Fliegeberg) در شهر برلین آلمان، محلی است که اوتو لیلینتال، مهندس آلمانی، برای اولین بار، نمونه های اولیه کایت را امتحان کرد و از این تپه برای اوج گرفتن پرید، همراه خبرنگاران باشید.

فیلگبرگ برلین، تپه ای که انسان از روی آن پرواز را شروع کرد

برادران رایت دستاوردها و اختراعات خود را مدیون تحقیقات مهندس آلمانی اوتو لیلینتال (Otto Lilienthal) هستند. اوتو کسی است که 10 سال قبل از برادران آمریکایی معمای پرواز را حل کرد و توانست با کایت شخصی خود پرواز کند.

لیلینتال برای تمرین پرواز، تپه ای مخروطی در نزدیکی خانه اش در منطقه مسکونی لایشتر فلده، ساخت. این منطقه مسکونی تقریبا در 600 متری شمال برلین واقع شده است و اوتو تپه را در سال 1984 ساخت.

این تپه امروزه تپه فیلگبرگ، یا تپه پرواز نامیده شده است. این تپه، شاهد اولین کوشش های انسان برای پرواز کردن بوده است. تپه پرواز حدود 15 متر ارتفاع دارد و یاد اوتو لیلینتال را زنده نگاه داشته است.

لیلینتال اولین گلایدرهای خود را در سال 1891 ساخت. او برای تمرین پرواز به تپه های نزدیک محل زندگی اش، تپه های کریلو و دریویتز، می رفت. فاصله ای که لیلینتال در هر پرواز طی می کرد، 25 متر بود. روزهایی که باد می وزید، اوضاع برای لیلینتال بهتر بود و می توانست فاصله بیشتری پرواز کند.

لیلینتال برای پیشرفت در فرایند پروازهایش به تپه دیگری در استیگلیز، در نزدیکی برلین رفت. او برای بهبود در پرش هایش، سکوی پرشی به ارتفاع 4 متر بر روی تپه ساخت. تصمیم گرفت که جهت پرواز نوش را از تپه نو تا اولین تپه به فاصله 250 متر مشخص کند و همین پرواز منجر به مرگ لیلینتال شد.

لیلینتال تپه های زیادی در اطراف محل زندگی اش را امتحان کرد و این تپه را برای به دست آوردن پیروزیت بزرگ ساخت که انتها خوشی نداشت.

لیلینتال طرح های زیادی ارائه کرد و می توان گفت امروزه اختراع بالگرد را مدیون او هستیم. او سعی کرد تا وزن را به صورت مساوی در دو بال اختراعات اولیه اش تنظیم کند که تا حدود زیادی هم پیروز بود.

نام لیلینتال در لیست مخترعانی است که اختراعشان باعث مرگشان شده است. نکته جالب اینجا است که در ایران هم مخترعی برای اختراع ماشین پرواز خود را به کشتن داده است. کمتر کسی نام این مخترع را می شناسد.

اسماعیل جوهری مولف و ادیب قرن چهارم بود. جوهری دستاوردهای ادبی و فرهنگی زیادی از خود به جا گذاشته است که از جمله آن ها می توان به کتاب صحاح اللغه اشاره نمود. جوهری در حدود سال 398 با دو بال چوبی از پشت بام خانه اش در نیشابور به پایین پرید و بال های چوبی او درست عمل نکرد و همین پرش منجر به مرگ او شد.

لیلینتال در سال 1896 از فاصله 15 متری به زمین پرتاب شد و گردنش شکست و پس از 36 ساعت فوت کرد. برادر لیلینتال، گوستاو در آخرین ساعات مرگ کنار او بود و آخرین سخنان لیلینتال قبل از مرگ این بود:

برای ساخته شدن باید قربانی داد!

در سال 1932 بر روی تپه دست ساز لیلینتال، یادبودی برای او ساخته شد. تندیسی برنزی از زمین بر نوک تپه قرارگرفته است و جزئیات آخرین پرواز او بر روی سنگی نوشته شده است.

اوتو لیلینتال،مهندس آلمانی
موقعیت تپه فیلگبرگ،برلین،آلمان
منبع: کجارو / fa.wikipedia.org / amusingplanet.com
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1940

به "فیلگبرگ برلین، تپه ای که انسان از روی آن پرواز را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلگبرگ برلین، تپه ای که انسان از روی آن پرواز را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید