تحریم های جدید امریکا علیه میانمار

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران : براساس وب سایت رسمی وزارت خزانه داری آمریکا، واشنگتن دو شرکت میانمار تیمبر و مروارید میانمار (Myanma Timber Enterprise and Myanmar Pearl Enterprise) را در لیست سیاه تحریم ها قرار داده است.

تحریم های جدید امریکا علیه میانمار

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دولت آمریکا تا کنون بعد از انجام کودتای ارتش میانمار و سرکوب معترضان در کشور چندین دور تحریم علیه این کشور اعمال نموده است.

میانمار از زمان کودتای ارتش علیه دولت منتخب آنگ سان سوچی با بحران داخلی روبرو بوده است، تقریباً هر روز کشور شاهد اعتراض گسترده معترضان نسبت به کودتای ارتش است.

انجمن یاری به زندانیان سیاسی یک گروه فعال گزارش می دهد که از زمان کودتای ارتش 738 نفر توسط نیروهای امنیتی میانمار کشته شده اند و 3 هزار و 300 نفر در بازداشت هستند، 20 نفر دیگر به اعدام محکوم شده اند.

میانمار از زمان کودتای 13 بهمن در شرایط فوق العاده سراسری بوده است و رهبران ارتش مسئولیت تمام امور دولتی را در دست دارند. شبکه تلویزیون دولتی میانمار اواخر اسفند ماه سال گذشته خاطرنشان کرد حاکمان نظامی در بخش های زیادی از شهر یانگون بزرگترین شهر این کشور و بعضی مناطق دیگر حکومت نظامی اعلام نموده اند.

ارتش میانمار که در مدت زیادی از 60 سال گذشته حاکم این کشور بوده اما در یک دهه گذشته تا حدی قدرت را به غیرنظامیان داده بود، همیشه با گروه های قومی در نبرد بوده و در سال 2017 کارزار پاکسازی قومی را علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در غرب کشور اجرا کرد و هزاران تن را به قتل رساند و 700 هزار نفر را مجبور به مهاجرت به بنگلادش کرد که در شرایط دشواری به سر می برند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1585

به "تحریم های جدید امریکا علیه میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های جدید امریکا علیه میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید