تحرکات جدید ارتش سوریه در مرز با ترکیه، حمله به کاروان نظامی آمریکا در راستا سوریه به عراق

به گزارش شارژ 10، یگان های ارتش سوریه در چارچوب تکمیل عملیات استقرار در مناطق شمال شرقی کشور جهت مقابله با عملیات نظامی ترکیه، در حال تثبیت مواضع شان در این منطقه هستند.

تحرکات جدید ارتش سوریه در مرز با ترکیه، حمله به کاروان نظامی آمریکا در راستا سوریه به عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) عصر دیروز اظهار داشت که یگان های ارتش این کشور مواضع شان را در روستاها و شهرک های تل تمر تا ناحیه ابو راسین در حومه جنوب شرقی راس العین و در راستا جاده الدرباسیه- راس العین در حومه شمال شرقی الحسکه در مرز مشترک با ترکیه تقویت نموده اند.

سانا اضافه نمود، یگان های ارتش، که مجهز به مهمات و خودروزهای زرهی پیشرفته هستند، از محور الرقه پیشروی نموده و به یگان های مستقر در حومه غربی استان الحسکه ملحق شده اند.

این خبرگزاری به انتقال تجهیزات ارتش سوریه به شهرک ابو راسین در محور شمال شرقی تل تمر و حرکت یگان های دیگر به محور شمالی در چارچوب تکمیل عملیات استقرار در مرز مشترک با ترکیه اشاره نموده است.

عقب نشینی کاروان نظامی آمریکا به سمت عراق

خبرگزاری سانا، روز گذشته تصاویر و ویدیویی منتشر می کرد که عقب نشینی کاروان نظامی بزرگ آمریکا از سوریه به سمت عراق را نشان می داد.

این کاروان نظامی آمریکا به وسیله گذرگاه مرزی الولید عبور می کرد که همچنین شامل خودروهای زرهی مجهز و مهمات بود که توسط کامیون ها حمل می شدند.

همزمان، وزارت دفاع روسیه اظهار داشت که کاروان نظامی نیروهای آمریکایی در شمال شرقی سوریه هدف حمله گروه های مسلح همپیمان ترکیه نهاده شده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای توضیح داد که طبق اطلاعات دریافتی، کاروان نظامیان آمریکایی در تاریخ 3 نوامبر در راستا بزرگراه ام 4 به سمت مرز با عراق در 6 کیلومتری غرب شهرک تل تمر در حرکت بود که هدف حمله از سمت مناطق تحت سیطره گروه های مسلحِ همپیمان با ترکیه نهاده شد، ولی در این حمله، به کسی آسیبی نرسید.

انفجار در راس العین

خبرگزاری سانا گزارش داد که روز یکشنبه 4 غیرنظامی در جریان انفجار بمب کارگذاشته شده در روستای ام العصایر در حومه راس العین جان شان را از دست دادند.

این خبرگزاری توضیح داد، نیروهای ترکیه اقدام به جاسازی این بمب نموده بودند.

پیش از این نیز، سانا از کشته شدن یک عضو تیم پزشکی آمریکا در جریان حمله ترکیه به شمال شرقی سوریه اطلاع داد و توضیح داد که این حمله در روستای الرشیدیه در حومه تل تمر در استان الحسکه انجام شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 542

به "تحرکات جدید ارتش سوریه در مرز با ترکیه، حمله به کاروان نظامی آمریکا در راستا سوریه به عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحرکات جدید ارتش سوریه در مرز با ترکیه، حمله به کاروان نظامی آمریکا در راستا سوریه به عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید