برگزاری ویدئو کنفرانسی مذاکرات آستانه با حضور دیپلماتهای ارشد ایران، روسیه و ترکیه

به گزارش شارژ 10، وزارت خارجه روسیه از برگزاری دور تازه مذاکرات فرایند آستانه به صورت ویدئو کنفرانس و با شرکت وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه اطلاع داد.

برگزاری ویدئو کنفرانسی مذاکرات آستانه با حضور دیپلماتهای ارشد ایران، روسیه و ترکیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک خبرگزاری روسی دوشنبه شب از برگزاری نشست فرایند آستانه در 2 روز دیگر به وسیله ویدئو کنفرانس و با حضور وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه اطلاع داد.

خبرگزاری تاس به نقل از وزارت خارجه روسبه نوشت که نشست موسوم به فرایند آستانه که در آن به تحولات جاری سوریه و راه های بهبود اوضاع در این کشور پرداخته می گردد 22 آوریل (چهارشنبه سوم اردیبهشت) به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار می گردد.

یک مقام وزارت خارجه روسیه در این باره گفت: ما برگزاری نشست سه جانبه فرایند آستانه را به وسیله ویدئو کنفرانس در 22 آوریل تایید می کنیم.

برای نخستین بار است که این نشست مهم به این طریق برگزار می گردد. قرار بود در اسفند 1398 نشست سران سه کشور حاضر در مذاکرات موسوم به فرایند آستانه در تهران برگزار گردد که به دلیل شیوع کرونا این نشست برگزار نشد.

به نوشته خبرگزاری تاس، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران صبح دوشنبه حین دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دردمشق پایتخت این کشور به برگزاری مذاکرات سه جانبه فرایند آسستانه بدین شکل اشاره نموده بود.

آخرین دور از این گفت وگوها مورخ 10 و 11 دسامبر(19 و20 آذر 98) سال 2019 در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار گردید.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه در نشست خبری گفت، فرایند آستانه به عنوان مهمترین فرایند سیاسی که ممکن است به شرایط بهتری در این شرایط فعلی بینجامد، همچنان در دستور کار کشورهای عضو از جمله ایران قرار گرفته است و بنا بود نشست سران عضو فرایند آستانه را در تهران داشته باشیم که به دلیل کرونا این امر به تعویق افتاده، ولی این بدان معنا نیست که رایزنی ها و هماهنگی های ما در این زمینه مختل گردد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 937

به "برگزاری ویدئو کنفرانسی مذاکرات آستانه با حضور دیپلماتهای ارشد ایران، روسیه و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری ویدئو کنفرانسی مذاکرات آستانه با حضور دیپلماتهای ارشد ایران، روسیه و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید