برگزاری مذاکرات بین انگلیس و اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق پس از برگزیت

به گزارش شارژ 10، انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر برگزاری یک دوره مذاکرات سه هفته ای برای حصول یک توافق پس از خروج از برگزیت به اجماع نظر رسیده اند.

برگزاری مذاکرات بین انگلیس و اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق پس از برگزیت

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز بریتانیا و اتحادیه اروپا به منظور دستیابی به توافق نامه ای در مورد آینده راوابطشان پس از برگزیت، بر سر برگزاری مذاکرات سه هفته ای با یکدیگر به اجماع نظر رسیدند.

این مذاکرات قرار است به وسیله ویدئو کنفرانس از تاریخ 20 آوریل به مدت سه هفته برگزار گردد.

بریتانیا پس از پشت سر گذاشتن بیش از سه سال درگیری و مناقشه با کشورهای عضو، در ماه ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کرد. در حالی که موضع گیری جدید و دائمی اتحادیه اروپا اثر خود را گذاشته است، بریتانیا حالا به دنبال یک توافق جامع تجاری با اتحادیه اروپا است.

تاریخ این مذاکرات در جلسه ای که میان میشل بارنیه، نماینده اتحادیه اروپا و دیوید فراست، همتای انگلیسی وی برگزار گردید، به تأیید رسید. این مقامات در بیانیه ای مذاکرات پیش رو را سازنده توصیف کردند و خاطرنشان ساختند که هر دو طرف از اقدامات فنی و اجرایی که از نخستین دوره مذاکرات و بر اساس متون حقوقی مورد تأیید طرفین به انجام خواهد رسید، بهره مند و منتفع می شوند.

علیرغم شیوع ویروس همه گیر کرونا در بریتانیا و کشورهای عظیم اروپایی و مختل شدن فرایند مذاکرات، دولت انگلیس هیچ برنامه ای برای اجرای تمهیدات و ترتیبات انتقال و خروج موقت از اتحادیه اروپا تا انتها ماه دسامبر ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 910

به "برگزاری مذاکرات بین انگلیس و اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق پس از برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مذاکرات بین انگلیس و اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق پس از برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید