آنالیز سلامت آب و غذا در مناطق سیل زده، 295 مصدوم در سیل تاکنون

به گزارش شارژ 10، معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مناطق سیل زده کشور، گفت: با اقداماتی که در زمینه سلامت آب و غذا صورت گرفته، تاکنون حتی یک مورد بیماری عفونی در مناطق سیل زده نداشتیم.

آنالیز سلامت آب و غذا در مناطق سیل زده، 295 مصدوم در سیل تاکنون

دکتر ایرج حریرچی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اقدامات اجرا شده در حوزه ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق سیل زده، گفت: از زمان بروز این حوادث در بعضی استان های کشور، وزارت بهداشت اقدامات بهداشتی و درمانی مناسب را انجام داد و اعلام کردیم که تمام دانشگاه های علوم پزشکی استان های در معرض خطر در حالت اماده باش قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در عین حال ستادی در وزارت بهداشت به فرماندهی وزیر بهداشت و در استان های سیل زده به فرماندهی روسای دانشگاههای تشکیل و آمادگی های لازم انجام شد.

حریرچی با بیان اینکه در استان های سیل زده مجموعا 295 نفر مصدوم داشتیم، ادامه داد: درمان مناسب برای همه مصدومان انجام گرفت. همچنین اقدامات بهداشتی لازم هم بر روی مواد غذایی و آب آشامیدنی انجام شد و در حال اجرا است.

معاون کل وزارت بهداشت همچنین گفت: در مناطق سیل زده از آب آشامیدنی و مواد غذایی در محل آزمایش های لازم انجام شد و مواد غذایی و آب آشامیدنی مناسب در بین مردم توزیع شد. همچنین از آنجایی که ممکن است با بالا آمدن سطح آب، آلودگی های میکروبی و بیماری های عفونی ایجاد گردد، اقدام به کلرزنی آب و چک کردن بار میکروبی و آلودگی آب کردیم و سطح کلر آب ها مورد سنجش نهاده شد.

حریرچی تاکید نمود: با اقدامات اجرا شده، نتیجه بسیار کم نظیر این بود که طی این مدت حتی یک بیماری عفونی هم در مناطق سیل زده نداشتیم. در بعضی مناطق هم توصیه نموده ایم که آب بسته بندی شده توزیع نمایند و یا آب را قبل از آشامیدن بجوشانند. در عین حال طی این مدت نهادهای دیگر و مردم هم همکاری کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 173

به "آنالیز سلامت آب و غذا در مناطق سیل زده، 295 مصدوم در سیل تاکنون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز سلامت آب و غذا در مناطق سیل زده، 295 مصدوم در سیل تاکنون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید