انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی در دستور کار شورای عالی آب قرار گرفته است

به گزارش شارژ 10، استاندار خراسان جنوبی از برگزاری جلسه شورای عالی آب به ریاست معاون اول رئیس جمهور با دستور کار انتقال آب از دریای عمان به استان های شرقی و مرکزی کشور اطلاع داد و گفت: امیدواریم در این جلسه تصمیمات خوبی برای انتقال آب به استان خراسان جنوبی اتخاذ گردد.

انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی در دستور کار شورای عالی آب قرار گرفته است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، سید علی اکبر پرویزی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان قاینات، بیکاری را معضل و دغدغه نظام دانست و گفت: این معضل تنها با توسعه سرمایه گذاری و ایجاد زمینه های سرمایه گذاری رفع می گردد از این رو ضروری است تا با انعکاس ظرفیت ها و مزیت های بزرگ استان، زمینه توسعه این امر در بخش های مختلف بیش از پیش تقویت گردد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در کنار محدودیت ها و مسائلی که دارد دارای توانمندی ها و ظرفیت های بسیار بزرگی است یادآور شد: همه باید کوشش کنیم تا این پتانسیل ها به خوبی اطلاع رسانی گردد تا سرمایه گذاران با طیب خاطر و با اعتماد کامل نسبت به سرمایه گذاری در این منطقه اقدام نمایند.

استاندار خراسان جنوبی بابیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول 37 سال گذشته در حوزه های مختلف خدمات بسیار مناسبی را صورت داده است، گفت: حتی در دوران جنگ تحمیلی دولت از ارائه خدمات عمومی به مردم در مناطق مختلف دریغ ننموده است و در این زمینه نیز خدمات مناسبی در بخش های مختلف به مردم ارائه شد.

پرویزی با بیان اینکه وجود بعضی مسائل منحصر به یک دولت و یا یک بازه زمانی خاص نیست، گفت: معضل اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های دولت مسئله ای است که مربوط به کل نظام است و از سال های قبل وجود داشته و احتمالاً تا سال های آینده نیز ادامه دارد.

وی به مسائلی که همیشه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی متوجه نظام مقدس اسلامی بوده است اشاره نمود و اضافه کرد: بعد از جنگ تحمیلی، دشمن به اشکال مختلف از جمله فشارهای بین المللی، تحریم های ظالمانه و غیره در صدد ضربه زدن به نظام بوده است که این امر سبب شده تا بعضی مسائل به صورت ریشه ای رفع نگردد و نتوان آن گونه که مورد انتظار است در بعضی زمینه ها اقدام کرد.

مقام عالی دولت در استان خراسان جنوبی، موضوع اشتغال، بهداشت و درمان، راهسازی، آبرسانی شهری و روستایی و مدرسه سازی را نمونه ای از این مسائل دانست و توضیح داد: همه دولت های گذشته نیز به اشکال مختلف در کوشش برای ارائه خدمت به مردم بوده اند و با عنایت به شعارها و سیاست هایی که داشته اند بخشی از این موضوعات را دنبال و به نتایج مناسبی نیز دست پیدا نموده اند.

پرویزی به انتقاداتی که در بعضی از زمینه ها از سوی مسئولان و رسانه ها مطرح می گردد اشاره نمود و با بیان اینکه انتقاد لازمه کار رسانه ای و شرط رسیدن به نقطه مطلوب است گفت: اگر انتقادی که صورت می گیرد بر اساس واقعیات روز و شرایط جامعه باشد و با نگاهی سازنده و در راستای اصلاح امور صورت گیرد قطعاً تاثیرگذار است و می تواند گره بسیاری از مسائل مردم را باز کند.

وی به وجود 4 بازارچه مرزی در استان خراسان جنوبی اشاره نمود و ادامه داد: مطابق با برآوردهایی که صورت گرفته امیدواریم میزان صادرات کالا از مرز ماهیرود به کشور افغانستان تا سرانجام امسال به یک میلیارد دلار برسد که در مقایسه با میزان مشابه سال گذشته نزدیک به 32 درصد افزایش داشته است این در حالی است که با رایزنی هایی که با طرف افغانی صورت گرفته امیدواریم بازارچه یزدان نیز هرچه سریعتر فعال گردد.

استاندار خراسان جنوبی بابیان اینکه بعضی افراد به دنبال بهانه ای برای تخریب و تضعیف دولت هستند گفت: قطعاً در برجام منافع ملی کشور مورد توجه قرار گرفته و همیشه ارشادات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز راهگشا بوده است.

پرویزی اضافه کرد: برجام دارای مزایا و معایبی است که باید کوشش کنیم از ظرفیت هایی که در این سند برای کشورمان در نظر گرفته شده است به نحو مطلوب و مناسب بهره گیری کنیم.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه نباید فضای استان را فضایی تاریک، مسموم و سرشار از محرومیت ها و مسائل توصیف کرد گفت: واگویه کردن مسائل با سیاه نمایی و تاریک جلوه دادن همه چیز متفاوت است چرا که این امر قطعاً جلوی ورود سرمایه گذاران به استان و فعالیت آنان را در حوزه های مختلف خواهد گرفت.

پرویزی به نقش رسانه ها در توسعه سرمایه گذاری خارجی و داخلی اشاره نمود و ادامه داد: رسانه ها در کنار اقدامات سازنده می توانند ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی که در این استان وجود دارد را به شکلی هنرمندانه معرفی نمایند تا زمینه های جذب و حضور فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران فراهم گردد.

وی به وجود معادن غنی در این استان اشاره نمود و ادامه داد: وجود محصولات استراتژیک کشاورزی، مرز مشترک با کشور افغانستان، وجود روستاهای هدف گردشگری و سنگ های تزئینی از دیگر پتانسیل هایی است که می توانند مورد توجه رسانه های استان قرار گیرند.

استاندار خراسان جنوبی، صنایع دستی را از دیگر ظرفیت های استان دانست و توضیح داد: باید کوشش کنیم تا با توسعه فرآوری محصولات و جلوگیری از خام فروشی در بخشهای مختلف، زمینه های اشتغال روستائیان و مردم نقاط مختلف استان را فراهم گردد.

پرویزی با بیان اینکه ظرفیت های استان باید به نحو مطلوب و مناسب برای سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی تبیین و معرفی شوند اضافه کرد: باید کوشش کنیم تا خراسان جنوبی رابه عنوان قطب معدنی کشور و یکی از مهم ترین مناطق در زمینه تولید و تولید محصولاتی همچون زرشک، زعفران، عناب و انار معرفی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل و مسائل شهرستان قاینات اشاره نمود و ادامه داد: با رایزنی ها و پیگیری هایی که صورت گرفته امیدواریم مسائل موجود در کارخانه فولاد قاینات هرچه سریعتر مرتفع و شاهد افتتاح این کارخانه مهم در این منطقه باشیم.

مقام عالی دولت در استان، به اقدامات صورت گرفته در خصوص دوبانده کردن جهت ارتباطی بیرجند - قاین اشاره نمود و اضافه کرد: تجهیز و بهره برداری از اورژانس بیمارستان قاین تا سرانجام امسال نیز از دیگر دستورکارهایی است که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

وی با بیان اینکه مسئولان دستگاه های اجرایی باید در فواصل زمانی به شهرستان ها و از جمله شهرستان قاین سفر نموده و از نزدیک در جریان مسائل و مسائل قرار گیرند، اضافه کرد: تفویض اختیار به مدیران شهرستانی در خصوص بعضی از استعلامات و نیز اختیارات اداری که سبب تسهیل امور می گردد نیز باید در دستور کار مسئولان استانی قرار گیرد.

پرویزی به برگزاری جلسه شورای عالی آب به ریاست معاون اول رئیس جمهوری با دستور کار انتقال آب از دریای عمان به استان های شرقی و مرکزی کشور اطلاع داد و اضافه کرد: امیدواریم در این جلسه تصمیمات خوبی برای انتقال آب به استان خراسان جنوبی نیز اتخاذ گردد.

استاندار خراسان جنوبی به خشکسالی های چند ساله و کاهش میانگین بارندگی در کل کشور در سال های اخیر اشاره نمود و اضافه کرد: با توجه به کاهش میزان بارندگی در کشور دولت در امسال بیش از 11 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری نموده است که خود رکوردی بی نظیر محسوب می گردد.

پرویزی با بیان اینکه در امسال 20 درصد محصولات کشاورزی در بخش های مختلف افزایش داشته است، گفت: توسعه کشت های گلخانه ای، استفاده از روش های نوین آبیاری و حمایت از کشاورزان از جمله اموری است که در طول سه سال اخیر به طور جد مورد توجه دولت قرار داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 434

به "انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی در دستور کار شورای عالی آب قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی در دستور کار شورای عالی آب قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید