رجحان نظامی چین به آمریکا در سه حوزه

به گزارش شارژ 10، در گزارش سالانه کنگره که توسط پنتاگون منتشر شده است در خصوص شرایط نیروهای مسلح چین آمده است که پکن در سه حوزه نظامی بر امریکا برتر است

رجحان نظامی چین به آمریکا در سه حوزه

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، براساس این گزارش، چین در زمینه موشک های کروز و بالستیک زمینی از ایالات متحده پیشی گرفته است. چین بیش از 1250 موشک بالستیک با برد 500 تا 5.5 هزار کیلومتر دارد. در حالی که ایالات متحده فقط موشکهای زمینی با برد 70 تا 300 کیلومتر دارد ، زیرا قبلاً به دلیل محدودیت های موجود در پیمان نیروهای هسته ای میان برد (پیمان INF) آنها نمی توانستند چنین سلاح هایی را ایجاد نمایند.

چین همچنین در سیستم های دفاع هوایی یکپارچه از ایالات متحده پیشی گرفت. خاطرنشان می گردد که چین یکی از بزرگترین گروههای سیستمهای زمین به هوا را در دنیا دارد و این بیشتر به دلیل تأمین سیستمهای روسی S-400 و S-300 است.

علاوه بر این ، پکن از نظر سرعت ساخت کشتی های جنگی و اندازه ناوگان چین از ایالات متحده پیشی گرفته است. نیروی دریایی چین 350 کشتی و زیردریایی دارد ، در حالی که نیروی دریایی ایالات متحده فقط 293 واحد جنگی دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1173

به "رجحان نظامی چین به آمریکا در سه حوزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجحان نظامی چین به آمریکا در سه حوزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید