برای اولین بار ابزارهای جاسوسان شوروی در جنگ سرد فروخته می شوند

به گزارش شارژ 10، تصور کنید با قیمتی نه چندان زیاد می توانید صاحب یک رژ لب شوید که می تواند تفنگ هفت تیر شود؛ کیف پولی زنانه با دوربین مخفی یا دستگاهی برای شنود صحبت های دیگران در اتاق های هتل ها داشته باشید.

برای اولین بار ابزارهای جاسوسان شوروی در جنگ سرد فروخته می شوند

حراجی امریکایی Julien می خواهد اواسط ماه ژانویه، بیش از 400 ابزار جاسوسی نیروهای کا.گ.ب شوروی سابق را ابتدا به صورت آنلاین و بعد حضوری به فروش برساند. این حراج پرسروصدا تا 13 فوریه و به مدت یک ماه طول می کشد.

اخیرا، این تجهیزات در موزه KGB Espionage Museum منهتن نیویورک به نمایش عمومی درآمدند. این موزه خصوصی در ژانویه 2019 توسط یک مورخ لیتوانیایی به نام Julius Urbaitis افتتاح شد ولی با شیوع ویروس کرونا به تعطیلی رفت.

این تجهیزات در زمان جنگ سرد توسط جاسوسان کشور شوروی موسوم به کا.گ.ب مورد استفاده قرار گرفتند و اینک از رده خارج هستند.

مارتین نولان، مدیر مالی حراجی جولین می گوید: هیچ اطلاعاتی از حراجی های مشابه برای فروش ابزارهای جاسوسی نداریم. انتظار داریم مردم زیادی در این حراجی شرکت کنند چون همه شیفته چنین ابزارهایی هستند.

نامه فیدل کاسترو و کارنامه دبیرستان چه گوارا

قیمت این ابزارهای جاسوسی کا.گ.ب زیاد نیست و شاید همین رژ لب هفت تیری قیمتی بین 800 تا 1200 دلار باشد. به طور کلی قرار است در این حراجی ابزارهای جاسوسی از صد دلار تا 12 هزار دلار قیمت گذاری شوند.

پیش بینی می شود مجسمه نیم تنه ولادیمیر لنین بین 5 تا 7 هزار دلار به فروش برسد. همچنین، درب فولادی از یک بیمارستان زندان سابق KGB بین 500 تا 700 دلار به فروش برسد.

گفته می شود در میان این ابزارها، نامه ای از فیدل کاسترو به حراج گذاشته می شود. کاسترو این نامه را در سال 1985 نوشته و در آن طرح فتح هاوانا تشریح شده است. کارنامه دبیرستان چه گوارا نیز در میان این تجهیزات برای فروش عرضه می شود. اسنادی هم از مسابقه فضایی میان دو کشور ایالات متحده و شوروی به حراج گذاشته می شود.

نولان می گوید ابزارهای جاسوسی که قرار است در این حراجی به فروش گذاشته شوند؛ گران قیمت نیستند و قرار نیست درآمد بالایی از فروش آن ها کسب شود؛ بلکه ما بیشتر به مثابه ابزارهای سرگرمی با آن ها برخورد می کنیم.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1262

به "برای اولین بار ابزارهای جاسوسان شوروی در جنگ سرد فروخته می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اولین بار ابزارهای جاسوسان شوروی در جنگ سرد فروخته می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید