بارسلونا نزدیک سیاهچاله

به گزارش شارژ 10، ما باشگاهی هستیم که بیشترین درآمد را در دنیا دارد، اما واقعیت این است که ما نمی توانیم به درآمد 1.05 میلیارد یورویی که هدفمان بود و بودجه را بر اساس آن بسته بودیم برسیم. این صحبت های جوزپ ماریا بارتومئو، رییس باشگاه بارسلونا در مصاحبه های اخیرش است.

بارسلونا نزدیک سیاهچاله

او به اثر شیوع ویروس کرونا روی غول های کاتالان و عملکرد آنها اشاره کرد و گفت که باشگاه در ماه فوریه به روندی بی سابقه در کسب درآمد رسیده بود، و فراتر از انتظارات عمل کرده بود، اما حالا آنها هیچ درآمدی از فروش بلیت، حق پخش تلویزیونی، اجاره هتل، مغازه ها، و موزه باشگاه ندارند.

او می گوید: این باعث کاهش بسیار زیاد درآمد می شود و ما داریم تلاش می کنیم این موضوع را با کاهش دستمزدهای بازیکنان و کارکنان جبران کنیم، از جمله خود مدیران، و به سراغ کاهش هزینه های دیگر هم رفته ایم و برخی پروژه ها را متوقف کرده ایم. بارسا مدل های خود و نحوه کارکردش را تغییر خواهد داد و به عنوان باشگاهی پیشرو، باید خود را با شرایط جدید سازگار کند.

در سایر جاهای اروپا هم اوضاع خوب نیست. دسته برتر لیگ بلژیک اولین لیگی در این قاره شده که فصلش را به شکلی زودهنگام به پایان رسانده است. به این ترتیب جایگاه فعلی تیم ها در جدول به عنوان جایگاه نهایی آنها در نظر گرفته شده است، و در این شرایط، باشگاه بروژ قهرمان می شود. البته تصمیم نهایی در این باره ده روز دیگر گرفته خواهد شد.

باشگاه های لیگ برتر انگلیس هم اعلام کرده اند که معلوم نیست بازی ها از چه زمانی آغاز شود، اما آنها مصمم هستند که فصل را از سر بگیرند، چرا که در غیر این صورت مجبور خواهند شد پول حق پخش تلویزیونی بازی ها را پس بدهند که مبلغ بسیار بالایی است.

اسپانیا از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از ایتالیا هم پیشی گرفته و حالا پس از آمریکا در جهان دوم است. به این ترتیب بعید نیست که لالیگا راه بلژیک را برود.

مارکا چند روز پیش نوشت: اگر لیگ تا 27 ژوئن (7 تیر) برنشود، به این ترتیب معنایش این خواهد بود که اوضاع در اسپانیا خوب نیست و فوتبال را باید کنار گذاشت. اگر در آن هنگام کل کشور به فعالیت طبیعی خود برنگشته بود، این یعنی فوتبال کمترین اهمیت را دارد.

اگر لالیگا مانند لیگ بلژیک به پیش برود، بارسلونا برای سومین سال پیاپی فاتح لالیگا خواهد شد. اما مارکا نوشته که چنین سناریویی به ضرر بارسلونا خواهد بود. لوییس روخو در این روزنامه نوشت: هرچند که لغو ادامه مسابقات فصل باعث می شود بارسلونا قهرمانی را به دست بیاورد، اما این باشگاه به شدت با این تصمیم مخالف است. آنها نمی خواهند به این شکل قهرمان شوند، و دستاوردشان زیر سوال برود. آنها نمی خواهند زیان مالی داشته باشند.

بارسلونا در این صورت 17 میلیون یورو تنها از نظر بلیت فروشی ضرر خواهد کرد، و البته آنها باید 20 میلیون یورو هم پاداش قهرمانی به بازیکنان تیم اصلی بدهند.

روخو همچنین نوشته که بارسا 100 ملیون یورو کسری خواهد داشت، و پیش تر هم مشخص بود که آنها باید حدود 130 میلیون یورو از فروش بازیکن به دست بیاورند تا وارد منطقه قرمز نشوند و بتوانند نفس راحتی بکشند. همچنین 260 تا 300 میلیون یورو هم نیاز است تا بازیکنانی مانند نیمار و لائوتارو مارتینس خریداری شوند.

با این حهال، حتی خوش بین ترین افراد هم تردیدی ندارند که ادامه لیگ کار بسیار دشواری خواهد بود. این که باشگاه ها در نهایت چه تصمیمی خواهند گرفت نامشخص است، و این موضوع حتی می تواند روی موفقیت بارسلونا در یک دهه پیش رو تاثیر بگذارد.

منبع: فوربز

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 891

به "بارسلونا نزدیک سیاهچاله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارسلونا نزدیک سیاهچاله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید