امتیازات تایوان برای اهالی فراری از هنگ کنگ: خانه و شغل

به گزارش شارژ 10، همزمان با تحمیل قانون امنیتی جدید چین که اعتراضات تازه ای را به راه انداخته، تایوان امروز قول داد هنگ کنگی هایی را که به دلایل سیاسی از شهر تحت حاکمیت چین گریخته اند، اسکان داده و به آن ها یاری هایی نظیر اشتغال و خدمات مشاوره ای ارائه دهد.

امتیازات تایوان برای اهالی فراری از هنگ کنگ: خانه و شغل

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان این هفته نخستین رهبر دنیا شد که به افراد هنگ کنگی که امکان دارد مستعمره سابق بریتانیا (هنگ کنگ ) را به خاطر قانون جدید ترک نمایند، قول یاری داد. این اقدام، روابط کمرنگ بین تایپه و پکن را از قبل هم ضعیف تر می نماید.

چن مینگ-تانگ، سیاست گذار رده بالای تایوانی در امور چین به مجلس گفت که دولت سازمانی را با همکاری فعالان و به منظور تأمین یاری های بشردوستانه، شامل مسکن و اشتغال تشکیل خواهد داد.

وی اضافه نمود: خدمات مشاوره ای نیز برای هنگ کنگی ها، که بعضی ممکن است در اعتراضات خشونت آمیز هوادار دموکراسی شرکت نموده باشند، فراهم است.

چن از عموم مردم خواست لفظ پناهنده را برای این افراد به کار نبرند، چرا که از نظر احساسی برای آن ها آزاردهنده است و ادامه داد: هنگ کنگی های بسیاری می خواهند به تایوان بیایند. هدف ما تأمین مسکن و مراقبت از آن ها است.

با این وجود، سیاست مدار تایوانی جزئیاتی درباره معیارها، زمان بندی و شرایط این یاری ها نگفت و اضافه نمود که دولت در حال کار بر روی این موضوع است.

تایوان برای هنگ کنگی هایی که این شهر را ترک می نمایند، به مقصد محبوبی بدل شده و آمار رسمی نشان می دهد اخذ اقامت تایوان، با وجود تعداد بالای شهروندان هنگ کنگی که اقامت تایوان را می گیرند (2 هزار و 383 نفر) در چهار ماهه نخست سال 2020 ، نسبت به سال گذشته 150 درصد افزایش داشته است.

درخواست های تحصیل در دانشگاه های تایوان نیز از هنگ کنگ در سال 2020 نسبت به سال قبل، 62 درصد افزایش یافته و وزارت علوم این جزیره هفته جاری گفت که میخواهد ظرفیت دانشگاه ها را برای دانشجویان هنگ کنگی افزایش دهد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 955

به "امتیازات تایوان برای اهالی فراری از هنگ کنگ: خانه و شغل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتیازات تایوان برای اهالی فراری از هنگ کنگ: خانه و شغل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید