اعلام مخالفت طالبان با پیشنهاد آمریکا

به گزارش شارژ 10، سخنگوی جنبش طالبان گفت، تشکیل دولت انتقالی در افغانستان جزو برنامه های طالبان نیست و تصمیم سیطره بر کابل پس از سیطره بر دیگر منطقه ها اتخاذ خواهد شد.

اعلام مخالفت طالبان با پیشنهاد آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از­ ­خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی جنبش طالبان مخالفت این جنبش را با پیشنهاد آمریکا مبنی بر تشکیل دولت موقت در افغانستان بیان کرد.

خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از ذبیح الله مجاهد گزارش داد: تشکیل دولت انتقالی در افغانستان جزو برنامه های طالبان نیست و تصمیم سیطره بر کابل پس از سیطره بر دیگر منطقه ها اتخاذ خواهد شد.

شایان ذکر است طالبان پیش از این دستیابی به هرگونه توافق با نیرو های دولتی را در مورد آتش بس تکذیب و سخنگوی این جنبش درباره پیامد های مداخله آمریکا در افغانستان هشدار داده بود.

پیش از این ذبیح الله مجاهد در پیامی، به سخنان رئیس جمهور افغانستان واکنش تندی نشان داد و گفت اعلام جنگ از سوی غنی و ارائه گزارش های نادرست، عمر (ریاست جمهوری) او را افزایش نخواهد داد.

مجاهد با تاکید بر تعقیب قضایی و محاکمه خائنان ملی افغانستان اضافه کرد: زمان (برای خائنان افغانستان) به سرانجام رسیده است.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به این که کشور مورد تجاوز آشکار قرار گرفته و طالبان از حمایت ائتلاف بین المللی تروریسم برخوردار است با هشدار به طالبان گفت که در میدان های جنگ، زانوی آن ها را می شکند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1739

به "اعلام مخالفت طالبان با پیشنهاد آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام مخالفت طالبان با پیشنهاد آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید