واکنش روسیه به گزارش جدید آمریکا درباره کنترل تسلیحات

به گزارش شارژ 10، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گزارش آمریکا درباره رعایت و اجرای توافقات و تعهدات در عرصه کنترل تسلیحات، عدم گسترش و خلع سلاح را حاوی اتهامات بی اساس، گمان های مغرضانه و عدم توجه به اقدامات مخرب آمریکا در این زمینه ارزیابی کرد.

واکنش روسیه به گزارش جدید آمریکا درباره کنترل تسلیحات

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام نمود که گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره رعایت و اجرای توافقات و تعهدات در عرصه کنترل تسلیحات، عدم گسترش و خلع سلاح که اخیراً روز چهارشنبه منتشر شده، تنها در زمره راه انداختن سرو صدای اطلاعاتی جای می گیرد.

زاخارووا در بیانیه ای در این رابطه که در سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده، با اشاره به اینکه مقامات مسکو معتقدند که این سند آمریکایی فاقد هر گونه پایه و اساس و شواهد قابل قبول است و در آن اتهامات دروغین در این زمینه تکرار شده و مسائل تنها از دریچه دیدگاه مقامات واشنگتن به شرایط توافقات مربوط به کنترل تسلیحات نگاه شده، ادامه داد: طرف آمریکایی بار دیگر ادعای پوچ خود نسبت به روسیه که گویا برنامه سلاح های نظامی-بیولوژیکی تهاجمی خود را حفظ نموده و کنوانسیون نابودسازی تسلیحات کشتار جمعی را نقض می نماید، را مطرح نموده است.

به عقیده این دیپلمات، چنین ظن و گمانی بی شواهد اثبات کننده در روسیه تنها بعنوان کوشش برای منحرف کردن افکارعمومی جامعه جهانی از اقدامات خود ایالات متحده در خارج از سرحدات این کشور تلقی می گردد. ادعاهای مطرح شده در حالی است که آمریکا بسیاری از توافقات در عرصه کنترل تسلیحات را نقض نموده و طرف روسی مجبور شده تا به این مسئله واکنش نشان دهد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در تفسیر عدم اطلاعات مربوط به پایگاه های نظامی در خاک دو جمهوری آبخازیا و اوستیای جنوبی یادآور شد که این کشورهای مستقل در منطقه قفقاز عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا نبوده و در منطقه نفوذ اقدامات برای تقویت اعتماد متقابل قرار ندارند.

زاخارووا همچنین یادآور شد که نگاه وزارت خارجه آمریکا به مسئله عدم گسترش تسلیحات هسته ای بسیار بدبینانه است و تجریه و تحلیل شرایط در این عرصه کاملاً ناعادلانه و مغرضانه صورت گرفته، در حالی که اقدامات آمریکا و متحدانش در مورد استفاده از تسلیحات هسته ای آمریکایی مستقر در خاک اروپا در چارچوب مأموریت های مشترک ناتو، دقیقاً مغایر با تعهدات حقوقی تأکید شده در توافقات مربوط به عدم گسترش سلاح های هسته ای است.

این دیپلمات روس در آخر تأکید کرد، تمامی اتهامات مطرح شده در این گزارش در شرایطی است که زیرساختارهای نظامی و راهبردی آمریکا و ناتو همچنان در حال نزدیک تر شدن به مرزهای ملی روسیه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1604

به "واکنش روسیه به گزارش جدید آمریکا درباره کنترل تسلیحات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به گزارش جدید آمریکا درباره کنترل تسلیحات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید