استفاده از توان نخبگان برای حل مسائل کشور

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از بنیاد ملی نخبگان، براساس فراخوان بنیاد ملی نخبگان، شرکت ها و نهادهای دولتی و غیردولتی می توانند به وسیله رویدادهای رقابتی مسئله محور طرح شهید بابایی در راستای بهره مندی از توان اجتماع نخبگانی برای حل مسائل خود، اقدام نمایند.

استفاده از توان نخبگان برای حل مسائل کشور

بنیاد ملی نخبگان، در راستای ارتقای اکوسیستم علم - فناوری - اقتصاد و مدیریت کشور و افزایش اثرگذاری اجتماع نخبگانی کشور بر این اکوسیستم، از توسعه رویدادهای رقابتی مسئله محور که حول مسائل صنعت و جامعه شکل می گیرند، در قالب طرح شهید بابایی حمایت می نماید.

بنیاد در این راستا، تا به امروز مجموعه های متعددی که توانمندی برگزاری رویدادهای مسئله محور با داوری های علمی و پی گیری نتایج آن ها تا حصول نتیجه را دارند شناسایی نموده و با اعطای یاری هزینه و امتیاز فعالیت نخبگانی، اجتماع نخبگانی را برای شرکت در این گونه رویدادها ترغیب می نماید. لذا بنیاد ملی نخبگان از تمام شرکت ها، سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی که مشکلاتی حل نشده دارند که حل آن ها، در کنار تخصص لازم، احتیاج به خلاقیت دارد و به رقابت گذاشتن آن در میان جمع وسیعی از افراد مستعد، می تواند منجر به دست یابی به راهکار بهینه گردد، دعوت می نماید با طرح موضوع با بنیاد ملی نخبگان، در این طرح مشارکت نمایند.

شرکت هایی که در پی شناسایی و جذب و سرمایه گذاری بر توانمندی استعداداهای برتر هستند و سازمان هایی که مأموریت جریان سازی برای ورود دانشجویان، دانش آموختگان و متخصصان، به موضوعات اولویت دار کشور را دارند نیز از دیگر نهادهای مناسب برای ورود به این طرح به شمار می روند.

از ابتدای راه اندازی این طرح در سال 1399 تا به امروز 17رویداد رقابتی ذیل عنوان طرح شهیدبابایی برگزار شده و یا در حال برگزاری است و بیش از 10 هزار نفر در این رقابت ها شرکت نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2144

به "استفاده از توان نخبگان برای حل مسائل کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از توان نخبگان برای حل مسائل کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید