اتحادیه اروپا برسر اعمال تحریم مالی علیه ترکیه به توافق رسید

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا روز دوشنبه بیان کرد که کشورهای عضو این اتحادیه بر سر طراحی مجموعه ای از تحریم های مالی علیه ترکیه به توافق رسیدند.

اتحادیه اروپا برسر اعمال تحریم مالی علیه ترکیه به توافق رسید

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

گفته شده این تحریم ها علیه ترکیه مرتبط با عملیات حفاری نفت و گاز این کشور در آب های قبرس اعمال خواهد شد.

در همین ارتباط وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست خود توافق کردند تا چارچوبی را برای اقدامات محدودنماینده علیه افراد حقیقی و حقوقی ترکیه که در حفاری غیرقانونی در آب های قبرس مسئولیت و مشارکت دارند، طراحی نمایند.

پس از این توافق حال بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملزم شده تا اسامی افرادی و بخش هایی را که مشمول این تحریم ها خواهند شد، تهیه و اعلام کند.

ترکیه با وجود اختلافات شدید بر سر اکتشافات نفتی و گازی در آب های مدیترانه شرقی، به حفاری نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه ادامه می دهد و تا کنون چند کشتی را برای حفاری اعزام نموده است.

این اقدامات ترکیه به این دلیل صورت می گیرد که ترکیه دولت بخش ترک نشین قبرس را به عنوان دولتی مستقل به رسمیت می شناسد و با بخش یونانی قبرس روابط دیپلماتیک ندارد و همزمان آنکارا مدعی است بخش فراساحلی قبرس که در قلمرو قبرس ترک نشین قرار گرفته است و تصور می رود منابع نفت و گاز دارند، در قلمرو قبرس ترک نشین است.

همچنین ترکیه توافقی که قبرس (یونانی نشین در جنوب) با کشورهای دیگر حوزه مدیترانه در مورد منطقه دریایی انحصاری دارد را قبول ندارد و محدوده قبرس ترک نشین(یا قبرس شمالی) را مجزا از قبرس یونانی نشین می داند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 433

به "اتحادیه اروپا برسر اعمال تحریم مالی علیه ترکیه به توافق رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا برسر اعمال تحریم مالی علیه ترکیه به توافق رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید