آخرین فرصت مراکز علمی و کاربردی برای جدا شدن از دستگاههای دولتی

به گزارش شارژ 10، محمد حسین امید در مصاحبه با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت واگذاری مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی به بخش خصوصی گفت: مراکز علمی کاربردی وابسته به بخش دولتی تا انتها شهریور 98 فرصت دارند یا به بخش غیر دولتی واگذار گردیده و یا اینکه تعطیل شوند.

آخرین فرصت مراکز علمی و کاربردی برای جدا شدن از دستگاههای دولتی

وی ادامه داد: تصمیم گیری دراین خصوص با دانشگاه جامع علمی کاربردی نبوده و با دستگاه های اجرایی است که هنوز دستگاه ها تصمیمی دراین خصوص اتخاذ نکرده اند، حدود 300 مرکز علمی و کاربردی به بخش دولتی وابسته هستند بعد از اینکه این مراکز معین تکلیف شوند، 600 مرکز علمی و کاربردی باقی می ماند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه نمود: قانون این اجازه را به این مراکز داده است تا با واگذاری به بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی درباره اینکه آیا واگذاری این مراکز به بخش خصوصی خللی در روند فعالیت دانشگاه جامع علمی و کاربردی ایجاد نخواهد کرد،اضافه نمود: با توجه به اینکه تعداد دانشجو کاهش داشته این روند تاثیری در فعالیت دانشگاه نداشته، بدون مراکز دولتی ما 400 هزار ظرفیت داشتیم که 50 نفر متقاضی آن هستند.

به گزارش مهر، شورای عالی اداری کشور مصوبه ای تصویب کرد که این مصوبه دو بند اساسی دارد. بند اول آن به مراکز علمی، پژوهشی و بند دوم نیز به مراکز علمی کاربردی اختصاص داده گردیده و این مصوبه توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

براساس بند 1 این مصوبه، موسسات پژوهشی وابسته به دستگاه های اجرایی نمی توانند دانشجو پذیرش نمایند. در بند 2 مصوبه نیز تاکید گردیده، مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی باید تا انتها سال 97 – 98 به بخش غیردولتی واگذار شوند، در غیر این صورت این مراکز منحل خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 54

به "آخرین فرصت مراکز علمی و کاربردی برای جدا شدن از دستگاههای دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین فرصت مراکز علمی و کاربردی برای جدا شدن از دستگاههای دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید